Senaste nytt

Köpenhamn-Kailua/Kona i Oktober

Hej,

Ska på ett möte på Hawaii i Oktober och tittar efter biljetter enligt nedan. Har hittat billigaste i business 25300SEK dock riktigt lång väntan på vägen hem i Seattle (9timmar). Så undrar om det är någon här som vet något bra alternative till bra pris (Snabbaste jag hittat kostar tyvärr +33000SEK)

• Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  • Var är din destination? Kailua-Kona
  • När vill/behöver du resa ut? 8 oktober
  • När vill/behöver du komma hem? Flyga hem 14-15 oktober
  • Hur länge vill du vara borta?
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star A alt One World
  • Vad är din budget? (per person): ~25000SEK
  • Vad är det viktigaste för dig? Snabbt
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Om pris är viktigast skulle jag tipsa om Dublin som startpunkt och American Airlines som flygbolag. Kan bli lite tajt på söndagen den 8:e att hinna dit i tid, men det kan gå. Pris från 21.000kr SEK + ca 2.000kr med SAS Plus till/från Dublin.

För att minimera hemresan tidsmässigt behöver du starta resan i Honolulu på morgonen och flyga via Los Angeles. Då finns alternativen att flyga antingen med Star eller oneworld och du får en (1) natt på flyget. Hem till Sverige kommer du sent dagen efter. Du kan dock inte ansluta till SAS-planet i LAX då det går lite för tidigt. Planen från Honolulu går såpass tidigt att du måste sova i Honolulu.

Om du bokar med American måste du dessutom säkerställa att du får business även på sträckan LAX-KOA eller vv. Tyvärr finns det en tendens att det blir ekonomi sista sträckan. Detta fel uppstod efter att AA ändrade struktur och kallar Domestic First för J, D och I-klass.

Inser jag är dålig på att meddela hur mina bokningar blir. Denna resan är bokad enligt följande: CPH-BRU-ORD-SFO-KOA sedan hem CPH-LAX-EWR-BRU-CPH med United. Blir min första flygning i C med United så lite kul men fruktar lite hur det är......amerikanska flyg undviker jag så gott det går men vi får se hur detta går lol

Inser jag är dålig på att meddela hur mina bokningar blir. Denna resan är bokad enligt följande: CPH-BRU-ORD-SFO-KOA sedan hem CPH-LAX-EWR-BRU-CPH med United. Blir min första flygning i C med United så lite kul men fruktar lite hur det är......amerikanska flyg undviker jag så gott det går men vi får se hur detta går lol

United är ganska bra, men det skiljer enormt vilken kärra man åker med. F.d. Continental samt B787 och B777-300ER är att föredra.

Har B777-200 över sjön sedan inrikes 737-800,757-300,737-900,757-200. Men verkar vara blandad hårdvara märkte jag vid bokning av stol.

Ja du, hade det varit så enkelt att en flygplanstyp gav svaret :)
B777-200 finns i 4 konfigurationer. Du vill ha den utan First med 50 stolar i United Polaris:
Seat Maps & Aircraft Information | United Airlines

B737-800/900 är vanlig inrikes First, samma med B757-300. B757-200 har alla long-haul config så den är bra.

Toppen