Senaste nytt

Köpa poäng - hur lång tid tar det?

Axxo

Medlem
Behöver köpa lite poäng inför en resa. Brukar poängne trillla in dirket? Tänker att jag köper poängen I så fall samtidigt som jag ringer och bokar då jag inte vet om bijetterna finns.

De brukar trilla in direkt (inom 1 minut), iaf alla gånger jag har köpt. Däremot brukar man behöva logga ut och in igen för att se poängen uppe i högra hörnet. Inne på profilen ser man dem direkt när man går in där.

Vill du slippa stressa kan du ju alltid köpa poängen innan. Man har 14 dagar öppet köp på köpta extrapoäng.

1723625640371.png

Källa:

Är det någon som har erfarenhet av att köpa status-/baspoäng retroaktivt? Jag har för mig att jag läst att det går att köpa status-/baspoäng i upp till 3 månader efter ens brytpunkt, men på SAS hemsida hittar jag bara:

"Det kan ta upp till 24 timmar innan Baspoängen är synliga på ditt konto och din medlemsnivå har uppdateras. Baspoäng kommer bakdateras 123 dagar vid köpet."

Dvs. går det att rädda ens status om saknar säg 5000 poäng efter brytpunkten?

Dvs. går det att rädda ens status om saknar säg 5000 poäng efter brytpunkten?
Yes, men tänk på att sista dagen för köp är innan du tappar din status. Har läst om några som har försökt rädda status när den hade försvunnit. Brytpunkten följs av tre månaders ’grace’ status. Dvs brytpunkten ligger tre månader innan status går ut. Du har säkert koll men inte alla verka ha det.

Vill du slippa stressa kan du ju alltid köpa poängen innan. Man har 14 dagar öppet köp på köpta extrapoäng.

Visa bifogad bild 155979
Källa:
Tack!

Jag har ett litet dilemma som ni kanske kan hjälpa mig med. Jag har 120 k poäng idag. Jag behöver antingen 30 k poäng till för First + Business eller 50 k poäng till för First + First. Jag kommer endast veta detta i sista minut om det finns First båda vägarna.

Kan man köpa poäng två gånger och ha öppet köp på andra köpet? Dvs, köpa 30 k poäng + 20 k poäng, och sedan lämna tillbaka 20 k poäng om jag inte hittar First båda vägarna. Eller kommer dom säga att jag använda "en" del av poängen.

Yes, men tänk på att sista dagen för köp är innan du tappar din status. Har läst om några som har försökt rädda status när den hade försvunnit. Brytpunkten följs av tre månaders ’grace’ status. Dvs brytpunkten ligger tre månader innan status går ut. Du har säkert koll men inte alla verka ha det.
Har inte ens tänkt på att jag ev blir "Gold" om jag köper poäng till min resa nu. Har 27,500 bas poäng. Det gäller fram 31/08/2024. Köper jag 30 000 så blir jag väl gold, har för mig att det är 45 k poäng som gäller? Blir man gold direkt?

Toppen