Turisten
Medlem
Jag är nybörjare här och det är mitt första fråga.Flyger som turist och har bara EBB med 42000 poäng och tänkte inte använda dem för denna resa, Har dock i veckan skaffat Euro Bonus MS Premium kort att betala resan med. Efter många funderingar och lästa forumtrådar här står jag i begrep att boka följande biljetter för 1 person via resebyrå och vill stämma av med er experter så att jag verkligen får det jag är ute efter. Tar gärna emot tips och goda råd. Bor i västskåne men åker ut via GOT för det är billigare. Alla biljetter i Bussnies Class är typ D. Jag åkte nyligen CPH-BKK-SIN med THAI och fick då biljet C men D är likvärdig?
Utresa 15/12 2019
GOT-CPH SQ 2663 Förväntar mej (men längtar inte) en ATR 72
Lounge i CPH blir väl SAS då jag inte kommer in på bättre? Tycker iofs att den är rätt bra.
CPH-SIN SQ 351 Förväntar mej en Airbus 350.
Vilken Longe i SIN kommer jag in på?
SIN-SYD SQ 211 Förväntar mej en 777
Hotel i Sydney lär bli QT och möjligen några nätter på Four Seasons. Tips på likvärdiga?
Hemresa 25/12 2019
SYD-SIN SQ222 Förväntar mej 777
SIN-FRA SQ 26 Förväntar mej 380 Är det Lufthansa med codeshare eller SQ? Har kikat på seatmap men är osäker på vilken version av 380 som flyger på den sträckan?
FRA-GOT SQ 2186 Tror 737 men inte så viktigt.
Resebyrån har indikerat pris runt 44000:- ink 9 hotellnäter. Vill gärna flyga Star Aliance för att samla poäng och uppgradering och är extra nyfiken på SQ Businesclas och flyga 350 och 380 med dem men goda alternativ lyssnar jag gärna på
Turisten
Utresa 15/12 2019
GOT-CPH SQ 2663 Förväntar mej (men längtar inte) en ATR 72
Lounge i CPH blir väl SAS då jag inte kommer in på bättre? Tycker iofs att den är rätt bra.
CPH-SIN SQ 351 Förväntar mej en Airbus 350.
Vilken Longe i SIN kommer jag in på?
SIN-SYD SQ 211 Förväntar mej en 777
Hotel i Sydney lär bli QT och möjligen några nätter på Four Seasons. Tips på likvärdiga?
Hemresa 25/12 2019
SYD-SIN SQ222 Förväntar mej 777
SIN-FRA SQ 26 Förväntar mej 380 Är det Lufthansa med codeshare eller SQ? Har kikat på seatmap men är osäker på vilken version av 380 som flyger på den sträckan?
FRA-GOT SQ 2186 Tror 737 men inte så viktigt.
Resebyrån har indikerat pris runt 44000:- ink 9 hotellnäter. Vill gärna flyga Star Aliance för att samla poäng och uppgradering och är extra nyfiken på SQ Businesclas och flyga 350 och 380 med dem men goda alternativ lyssnar jag gärna på
Turisten