Helt okej flygning till Singapore, tackade nej till mat (som såg fin ut) och sov igenom flighten, slitit byte där jag skickades från ena transferdisken till den andra. Till slut boardingkort i handen. Besökte loungen, okej utbud men ganska liten.
Vidare med Garuda till Jakarta, fin flygning med god varm mat, nudlar med biff.
Trevlig personal, stol med extra benutrymme längst fram i ekonomi.
Smidig ankomst till Jakarta tack vare förberedd e-visa.
Missade transfern till hotellet pga. svårt att hitta rätt position så fick bli en Grab istället.
Kort, men god natt på hotellet.
Hotell transfer till flygplatsen.
Väl där försökte jag lösa de problem jag haft sista dagarna med att checka in på flighten med Saudia. Saudia kunde inte, skickade mig till Garudas incheckningspersonal. Som borde kunna, tyckte dom men fick okänt error när de försökte. Hänvisad till BKK och Saudias transferdisk, får se hur det går…
Garudas lounge, inget särskilt, dock - mycket uppskattat, varm mat halv nio på morgonen!
Även omelettstation. Gott!
Dåligt med dryck, enbart juice, vatten, kaffe och sockrad läsk. Blev kaffe.
Bra flygning till BKK, bra käk.
Väl på BKK problem att komma upp från arrival till departure (transfervägen), gick efter en stund, ramlar fram, förväntansfull till Saudias transferdesk, deras logotyp och allt! Yes! - Ridå. Ingen bemanning.
”Du, *A representanten kan du fixa? - Nej. Kan du ringa efter någon? - Nej, bege dig till gate”
Stressen ökar, HUR skall det gå?
Gaten fixar, men bara till Jeddah, block i systemet för resten.
Besöker nu Miracle loungen D-pir (nära min gate), helt okej käk!
Flygbolag: 10 / 15
Flight: 12 / 21
Singapore: 27 ˚C
Jakarta: 27 ˚C
Bangkok: 27 ˚C