Senaste nytt

Jakten på kung Julien - Weekendresa till Madagaskar, semi-live

Gus

Medlem
Efter fjolårets succéresa till Galapagosöarna åker min kompis från landet och jag idag till Madagaskar, via Kenya. Rutten är:

Stockholm- Paris-Dubai-Nairobi-Antananarivo//Antananarivo-Nairobi-London-Köpenhamn-Stockholm.

Det kommer att bli en lite enklare rapport med mest bilder. Kom gärna med synpunkter om det är något speciellt ni vill ha med :). Nu kör vi!

Blev hämtade i ottan med förbeställd Cabonline till det facila priset av 383 kr, någon slags nattdeal?!

Inleder med en frukost i loungen på Arlanda. Ett glas mjölk, kaffe och malariatabletter. Nu ska vi åka med SAS plus till Paris. Lite synd att vi inte åkte några veckor senare då jag är nyfiken på nya business men detta blir också bra!

Screenshot_20250912_071154_Gallery.jpg

Lugn flygning till Paris med god frukost och varmt bröd.

Screenshot_20250912_114900_Gallery.jpg

Det fanns ingen IFE på planet därav spelade vi ett parti schack, det slutade med patt.

Screenshot_20250912_114916_Gallery.jpg

När vi landat åkte vi förbi ett plan från Air Tahiti. Någon här som flugit med dem?
Screenshot_20250912_114936_Gallery.jpg

Nu sitter vi i Air France loungen, skumpan är kall och god.

Screenshot_20250912_114952_Gallery.jpg

Personalen går runt och fyller på Champagnen och bjuder på snittar, helt sjukt gott! Nu väntar vi på en ansiktsbehandling i loungens eget spa :).

Screenshot_20250912_120257_Gallery.jpg

Det fanns bara tid för en person till ansiktsbehandling och då fick min kompis från landet prova på den (20 minuter), 5 stjärnor!

Vi boardade planet i god tid och blev ganska snart serverade skumpa. Menyn var snygg och det vankades en 6-rätters lunch. :)

Väl i luften fick vi till fördrinken getost och något slags ostkex. Till det en GT eftersom det sägs vara bra mot malaria :).

Screenshot_20250914_124245_Gallery.jpg

Förrätten var regnbåge vilken var otroligt välsmakande. Till det tog vi en fransk NEIPA, den passade perfekt till. Nygräddad baguette serverades till.

Screenshot_20250914_124308_Gallery.jpg

Huvudrätten var ett långkok på kött vilket var otroooligt mört! Ett glas Bordeaux till.

Screenshot_20250914_124321_Gallery.jpg

Tre ostar serverades efteråt, de slank ned de också :).

Screenshot_20250914_124332_Gallery.jpg

Till sist serverades en hallonpaj och efter det kom glassen, men på bilden är det ihopbakat. Självklart tog vi en espresso och en Armagnac (vi tycker att det är flera nivåer över Cognac) för att avrunda måltiden.
Screenshot_20250914_124343_Gallery.jpg

Före landning serverades en liten måltid. Den var helt okej men inget som behöver läggas ut på bild.

Totalt sett var Air France riktigt bra och flighten får betyget 4/5 champagneglas!

Toppen