Det var fulle rulle på LHR som det brukar vara.
Hamnade på rad 22 från LHR till MIA med Virgin Atlantic, vilket ser ut såhär:
Efter att planet lyfte så fick jag lov av personalen att flytta fram till rad 21, vilket upplevdes mer av business class än premium economy.
Utrymmet gjorde resan bekvämlig och sittplatserna bredvid mig var lediga. Upplevde dock att maten lämnade en del övrigt att önska.
Under flygningen så fanns det en bar, likt den på SAS, där man kunde hämta dryck och snacks. I efterhand så är frågan om 3500 kr var värt uppgraderingen och svaret är både ja och nej. Om man är ute efter bekvämlighet på en 10-timmars resa så var det klart värt uppgraderingen. Om man är ute efter mat och service så är det inte värt det.
Efter landning så tog immigration cirka 5 minuter att passera, inga som helst människor kl. 21:00 på kvällen. Snabbt ut till flygbussarna för hotell och ingenstans i sikte kunde man hitta den för Best Western. Valde att boka Best Western Plus Miami Intl Airport Hotel & Suites Coral Gables eftersom jag har Diamond Select. Försökte ringa dem, men ingen svarade. Till slut tog tålamodet slut och jag tog en Uber i stället som gick på cirka $11 (eller 130 kr).
Vid incheckning på hotellet så kunde dem bara beklaga kring flygbussen, men uppgraderade mig till en svit och gav mig en goodie bag.
Jag frågade om det gick att ordna en flygtransfer kl. 04:00 med tanke på att mitt nästa flyg till MEX går kl. 07:01. Det blev ett nej på det och beskedet var att första flygtransfer börjar gå kl. 06:30. Det slutade med att jag bokade en Lyft till MIA från hotellet för $7.
Det kan tilläggas att jag såg flygbuss för Holiday Inn och Sherton var 5e minut. Så min rekommendation är att boka ett annat hotell om du vill ha snabb flygbuss eller ta Uber/Lyft.
Väl framme vid MIA så gick jag till incheckning för Aeromexico och bad agenten att dubbelkolla mitt EBG-nummer. Den fanns inte med i systemet. Det krånglade och jag bad henne att försöka lägga till SK innan. Hon hade inte hört talas om SK innan och ropade till sig en supervisor som bekräftade att SK var för Scandinavian Airlines. Allt gick igenom och boardingkortet i handen.
Säkerhetskontroll tog 30 minuter, endast en linje och många människor.
Därefter så blev första loungen Turkish Airlines och här blev jag överraskad kring utbudet på mat, vilket kan med fördel förbättras.
Lite mackor, frukt och kakor, i övrigt ingen varm mat.
Stannade kvar 15 minuter och begav mig sen direkt till Delta Sky Club och denna levererade. Större utrymmen, mer mat och bättre kvalité överlag.
Är snart helt återställd sedan förkylningen, men blev tvungen att bege mig mitt i natten till CVS Pharmacy och ordna hostmedicin för att kunna få sömn. Tydligen är det något virus som snurrar nu eftersom många på planet igår hostade och fick höra att en del kollegor hade fått samma symptom.
Nu blir det MIA-MEX med Aeromexico och sedan MEX-LAX med Delta Air Lines.