Senaste nytt

Jämförelse mellan bmi Diamond Club och US Airways Dividend Miles

Sagt det några inlägg upp, suverän sammanställning. Har en fundering kring Dividend miles och routing som någon med ritkigt djupa insikter kan svara på. Är det slutdestinationen som bestämmer poängåtgång? Ex, jag tar ut en resa i first Europa-HKG via BKK blir det 100 000 110 000 miles? Samma rutt,men jag tar stopover i BKK, betalar jag 100 000 eller 110 000. För att trassla till det ytterligare:) Kan jag ha olika routing på utvägen och hemvägen om jag har samma start och slutdestination utan att bränna mera poäng?

<blockquote><strong>henrik l;11547 wrote:</strong> Sagt det några inlägg upp, suverän sammanställning. Har en fundering kring Dividend miles och routing som någon med ritkigt djupa insikter kan svara på. Är det slutdestinationen som bestämmer poängåtgång? Ex, jag tar ut en resa i first Europa-HKG via BKK blir det 100 000 110 000 miles? Samma rutt,men jag tar stopover i BKK, betalar jag 100 000 eller 110 000. För att trassla till det ytterligare:) Kan jag ha olika routing på utvägen och hemvägen om jag har samma start och slutdestination utan att bränna mera poäng?</blockquote>
<br />
När det gäller bonusresor med US Airways Dividend Miles, officiellt är den dyraste zonens poäng som gäller.<br />
(I ditt fall, Europa-Sydasien i F, 110.000 miles)<br />
Men med Agent Roulette kanske du kan få någon som går med på Europa-Far East poäng även om du tar stopover i Bangkok.<br />
<br />
Och andra sidan, enligt min erfarenhet av de sista bokningana, har agenterna börjat skicka routing-, poäng- och skatt kontroll till annan avdelning.<br />
Så mitt råd är, räkna inte med att vinna Agent Roulette i forsättningen.<br />
<br />
Du kan ha olika routing vid utresan och vid hemresan.<br />
<br />
Jag flög så här nyligen.<br />

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

En funderingar på ändringar med tanke på att bolag som LH och LX släpper platser sent. Säg att jag i mycket god bokar en F-award till Asien i F. Eftersom LH släpper sin F platser sent väljer jag t ex att boka FRA-ICN med OZ i F och sedan ICN-NRT med OZ, alternativt ANA i C. Mindre än en vecka före avresa släpper LH plaster i F på sträckan FRA-NRT. Då bör det om jag har förstått det rätt inte vara några problem att göra en ändring, under förutsättning att jag är beredd att pynta upp med 150$?<br />
<br />
Resten av resan ändrar jag inte. Dessutom har jag även när jag gjorde originalbokningen planerat anslutning till FRA och avgång från NRT så att jag kan ändra till LH F.

Det *borde* inte vara några problem att göra så, men jag är rätt säker på att jag läste på FT häromdagen att det kan finnas platser från LH som bara går att boka, inte boka om till. Jag tycker detta låter jättekonstigt, men det var vad som stod.<br />
<br />
Det säkraste sättet att få LH/LX F verkar vara att boka dem så fort man hittar dem, dvs troligen ganska nära avgång. :(

Då är frågan om hur iskall man ska vara. Ska till BKK ni slutet av juni med CX och F mellan MXP och HKG bokade jag i slutet av augusti i fjol;) Blir nog till att hänga en del på Awardtravlr närmaste veckor för att försöka se något mönster in slutet av juni nästa år:D

Ett "blåbär" i detta forum undrar om ni uteslutande använder ANA/Aeroplan för att söka award plats tillgång för att sedan ringa bokningsagenten tex. US Airways??

<blockquote><strong>TjudöBoy;61508 wrote:</strong> Ett "blåbär" i detta forum undrar om ni uteslutande använder ANA/Aeroplan för att söka award plats tillgång för att sedan ringa bokningsagenten tex. US Airways??</blockquote>
<br />
Jag vet inte hur andra gör men jag föredrar ANA före <a href="http://beta.awardtravelr.com/" rel="nofollow">Awardtravelr</a> eller <a href="http://www.kvstool.com/" rel="nofollow">KVS</a>.<br />
Här kan ni läsa mer om hur man söker award platser på ANA.<br />
<br />
<a href="http://www.businessclass.se/artiklar/248-hur-bokar-bonusresa-med-mina-poaeng.html" rel="nofollow">[Guide] Hur bokar jag en bonusresa med mina poäng?</a>

Toppen