Senaste nytt

InterContinental Malta - Erfarenheter?

DanielKif

Medlem
Har bokat ett par nätter på IC Malta nu i november men blir lite tveksam när jag läser recentioner på Tripadvisor om mögel och fukt. Är det någon här som har erfarenhet av hotellet?
Alternativet är att lägga samma pengar och boka Hilton Malta.
 

Eijfra

Medlem
Vi bodde på IC Malta 2014 så var ju ett tag sedan. Tyckte hotellet var helt okej och upplevde inga problem med fukt eller mögel. Dock pytteliten knökfull pool men det är ju inte ett problem i November. IC ligger verkligen mitt i allt och jag upplevde det lite stökigt precis utanför hotellet, ser ut som att Hilton har lite lugnare läge, men det beror ju på vad man föredrar.
 
IC ligger mitt i smeten vid St Julians. Kryllar av strippklubbar och billigöl-barer där massa britter sitter o super. Jag tycker inte om det läget i alla fall.
 

Ricci

Medlem
Bumpar tråden lite.
Någon som har senare erfarenheter från detta hotell?
Har läst att det skall finnas en infinity pool som endast de med de dyraste sviterna har tillgång till, stämmer detta och är den bra?
 

Ricci

Medlem
Svarar mig själv efter 24tim på hotellet.
Detta är ett märkligt hotell då vissa delar skulle nog hålla Holiday Inn nivå.
Medans där jag bor i de nya sviterna vån 17-18 håller helt klart en bra IC-standard.
IC-loungen gör sitt jobb och serverar just nu Mumm som skumpa, dock tycker jag att där är för mycket folk i loungen (Augusti).
Sky Beach poolen + Bar är trevligt, men hade hoppats den var lite mer exklusive för bara de som bor i de bästa sviterna.
Nu verkar det som att övriga hotellgäster kan köpa sig in till denna del av hotellet.
 
Last edited:
Toppen