Lauda 777
Medlem
Var i planet satt du? Kan vara ganska stor skillnad på fram och bak...Jag var ombord men sov tungt så missade det värsta.
Nu på väg via LHR.
Grattis till bra sömn!
Var i planet satt du? Kan vara ganska stor skillnad på fram och bak...Jag var ombord men sov tungt så missade det värsta.
Nu på väg via LHR.
Sedan är det där medelvärdessiffra över viss tid. Mitt i turbulens är det kanske inte en mjuk och jämn höjdändring.Den är säkert helt korrekt, men flygplanet föll inte. det törs jag lova
Det är helt normalt att sjunka (kontrollerat) vid turbulens för att hitta lugnare förhållanden
2400 ft/minut under sjunk är inget konstigt alls
Hade du varit nöjd med att sitta ett dygn eller två i planet på Goose Bays flygplats? Vilket är alternativet, ska vara ganska allvarligt för att man ska välja det.Ja förmodligen men som passagerare känns det kanske tryggare att landa snarast än att ge sig ut över ett stort hav igen.. jag hade inte varit nöjd
– När kraftig turbulens inträffar måste flygplanet alltid inspekteras noggrant. Det är standard i branschen. Den undersökningen kan vi inte göra i USA utan måste ske på hemmaplan, och i det här fallet Köpenhamn,
Som den här händelsen texHade du varit nöjd med att sitta ett dygn eller två i planet på Goose Bays flygplats? Vilket är alternativet, ska vara ganska allvarligt för att man ska välja det.
Hur blev ni bemötta på marken sen? Läste något om att ett ”team av specialister” skulle möta upp.
Var i planet satt du? Kan vara ganska stor skillnad på fram och bak...
Grattis till bra sömn!
Man hade kanske nödvändigtvis inte behövt välja Goose Bay. Om man ansåg sig kunna flyga 5 h till Köpenhamn så kanske man hade kunnat flyga 3-4 h till Boston istället och då hade passagerarna förmodligen kunna ta sig vidare till Miami ganska enkelt.Hade du varit nöjd med att sitta ett dygn eller två i planet på Goose Bays flygplats? Vilket är alternativet, ska vara ganska allvarligt för att man ska välja det.