Senaste nytt

Inrikes-utrikes transfer på Manila flygplats (MNL)

Harnos

Medlem
Anländer på terminal 3 med Cebu Pacific Air (ekonomi) och ska vidare från terminal 1 med Eva Airways (business) på separat biljett.
Söker lite tips på hur vi gör transfern smidigast och om någon har koll på hur lång tid man brukar få vänta på bagage och incheckning.

Trippen sker i november och vi har ca 5h mellan flygen.

Last edited:
Ett byte mellan terminalerna i Manila tar evigheter ifall man använder deras "shuttle bus", ta en taxi på en gång och hoppa in i loungen istället för en sightseeing tur :)

Jag har tyvärr inte besökt Filippinerna sen 2019, så väg in det i mina svar. Kommer förhoppningsvis mer aktuella uppgifter här från andra. Med det sagt så ska det fortfarande gå skyttelbussar mellan T3 och T1 som tar ca 20 minuter. De går ofta, men det beror säkert på tid på dygnet också. I övrigt så är min uppfattning om NAIA att allting tar lång tid, men ni har ju ändå gott om tid. Om jag förstår det rätt kommer ni med ett inrikesflyg och då slipper ni ju iaf passkontrollen som jag någon gång stod i i en timme. Incheckningen för Evas business kan jag inte minnas annat än att den flöt på bra. Loungerna är däremot sanslöst dåliga, iaf de jag har besökt.

Anländer på terminal 3 med Cebu Pacific Air (ekonomi) och ska vidare från terminal 1 med Eva Airways (business) på separat biljett.
Söker lite tips på hur vi gör transfern smidigast och om någon har koll på hur lång tid man brukar få vänta på bagage och incheckning.

Trippen sker i november och vi har ca 5h mellan flygen.
Boka en Grab när du ankommer T3.

Toppen