Senaste nytt

Inget oneworld medlemskap för Kingfisher pga konkursrisk

Kingfisher Airlines är en daglig såpa i Indien. Det kommer nya artiklar, ny information och nya rykten i princip varje dag.

Tydligen har bolaget 400 miljoner indiska roupies (60 miljoner kronor) kvar att betala bara i skatter och de indiska myndigheterna verkar inte vara villiga att gå in med pengar.

Totalt används nu bara 28 av flygbolagets 64 flygplan.

Kingfisher Airlines has $8 million tax due for FY12; accounts still frozen: Official - The Economic Times

Kingfishers problem har även lett till en generell diskussion kring hur flygtrafiken ska fungera i ett stort land som Indien och vad som egentligen går fel. Intressant läsning!

http://www.firstpost.com/business/i...-how-not-to-rescue-civil-aviation-221246.html
 
Tur man redan har provat dem, det verkar ju inte som att de kommer att finnas kvar så länge till..
 
Tur man redan har provat dem, det verkar ju inte som att de kommer att finnas kvar så länge till..

När man läser det första stycket i artikeln Jacob länkar till får man en känsla av att det handlar om dagar/veckor och inte månader, såvida inte någon puttar in lite fräscha cash.
 
När man läser det första stycket i artikeln Jacob länkar till får man en känsla av att det handlar om dagar/veckor och inte månader, såvida inte någon puttar in lite fräscha cash.
Strax efter första stycket har trovardigheten av denna artikel väckt tvivel hos mig:
First, the Geneva-based International Air Transport Association (IATA)
IATA precis som ICAO har sitt huvudkontor i Montreal, Canada. Självklart har de ett kontor i Geneva också.
 
IATA precis som ICAO har sitt huvudkontor i Montreal, Canada. Självklart har de ett kontor i Geneva också.
Jag läste nyss att när IATA skapades så delades huvudkontoret mellan Montreal och Geneve för att hålla samtliga diplomater nöjda. Så att artikeln skriver att kontoret ligger i Geneve tycker jag inte tär på dess trovärdighet.
 
Toppen