Ingen online check-in på ARN-OSL?!

intuition

New member
OK, lite krångligare rutt än vad rubriken anger. Enkel-resa MMX-ARN-CPH-OSL med 9 timmars layover på ARN. MMX-ARN gick att checka in i appen, men inte de följande benen. Tänkte först att det berodde på att CPH-OSL inte ännu hade öppnat för incheck, men så fort incheck för resp ben öppnade skyltade appen "Check-in is currently unavailable".

Gick till en maskin på ARN och check-ade de två sista benen in utan något som helst udda. *) Så for boardingpasset var printat plingar appen till "Du är nu inchcheckad, ditt BP finns i appen". (Några boardingpass fass dock inte där)

Väldigt märkligt för mig, men det finns säkert en bra förklaring?

*) Det enda udda var en extra kontrollfråga "Har du checkat in på en annan flygplats?"

Om incheckningen på ett senare ben inte är öppen när du checkat in på ett tidigare ben i samma bokning kan du inte checka in online på det senare benet även när incheckningen på det benet öppnat. Enda sättet att lösa det är att avbryta incheckningen på det tidigare benet och checka in igen. Om man redan flugit det tidigare benet går det förstås inte att göra så och då är automat eller manuell disk enda sättet.

Intressant!

Jag prövade faktiskt att avbryta incheckning, men det hjälpte inte. Fast det är möjligt att "Avbryt" inte riktigt bet, eftersom jag fick tillbaka samma sekvensnummer på första benet när jag checkade in andra gången

Has happened to me on various mileage runs and not only on SAS. Multiple fare basis on the ticketed PNRs is sometimes part of the issue, but other times it wasn’t the issue and instead it seemed like some kind of automated “Is this really being flown as is and in booked order by named passenger and without misconnection?” concern seems to hit me and generate the requirement to check in at a kiosk at a transited airport or with check-in or gate agents at some point or another on the trip.

Litet OT när det gäller destinationerna

Kan checka in EWR-CPH men går inte CPH-ARN genomgående biljett, har fungerat vid tidigare resor.

011430121 skrev:Litet OT när det gäller destinationernaKan checka in EWR-CPH men går inte CPH-ARN genomgående biljett, har fungerat vid tidigare resor.Klicka för att utvidga...

Det är kortare incheckningsfönster från USA, är du innanför det fönstret även för flygning 2? Det kan nog vara så att systemet tycker även den andra flygningen omfattas av den regeln.

Hachans skrev:Det är kortare incheckningsfönster från USA, är du innanför det fönstret även för flygning 2? Det kan nog vara så att systemet tycker även den andra flygningen omfattas av den regeln.Klicka för att utvidga...
Jo det skulle gå från kl 03,00 i natt 23 timmar innan och nu är det 15 timmar innan avgång

Kommer att börja hemresan i C terminalen ( behövs nog ingen förklaring varför) och när jag kommer till B terminalen tror jag att SAS loungen fixar detta

Back