Senaste nytt

Informationsdiskarna på Arlanda permanent stängda

SK989

Medlem
Igår stängde Swedavia informationsdiskarna på Arlanda permanent. Swedavia har publicerat följande information:

"Vid diskarna i ankomsthallen Terminal 5 samt i Terminal 2 kommer det att sättas upp plank med information om vilken terminal resenärerna befinner sig i, en QR-kod till Reseplaneraren för köp av biljetter till marktransporter och en flygplatskarta med telefonnummer till Contact Center. En Informationskiosk kommer också att placeras i direkt anslutning till planket i Terminal 5."

Förut - men det är länge sedan - var informationsdiskarna bemannade dygnet runt året runt i terminal 2 och 5. Sedan drogs öppettiderna successivt ned och de senaste åren har informationsdiskarna varit öppna kl. 06.00 - 20.00 tror jag.

Tråkigt att höra! Sommarjobbade flera år under mina studier på Arlanda Visitor Center, och iallafall under somrarna var det högt tryck nästan hela tiden på våra diskar i T2, T4, T5 och Sky City (då bemannade vi även Arlanda C). Borde rimligtvis finnas underlag för en privat aktör likt den på Stockholm C, är en bra service för turister.

Trist, även jag sommarjobbade där under studietiden. Under sommaren kunde trycket vara extremt under stora delar av dagarna. Kölappssystemet som nollställdes dagligen (T5) kunde vissa dagar komma upp i 600-700 ärenden och då tog långt från alla resenärer nummerlappar.

Toppen