Senaste nytt

Inflygning till Bromma - skämt?

CJR

Medlem
Stötte på detta nyss på Flightradar. Den krångligaste inflygning jag sett hittills till Bromma. Är det ett skämt?
upload_2017-6-2_20-23-27.png

Kan ha varit drönare i luften eller dylikt. Många studentflak ute nu och jag har sett flera som haft drönareskort för filmning...
Inte helt osannolikt, inga plan som landat mellan 19.45 och 20.20 enligt swedavia-appen, och två plan diverted under denna tid.

OM det var en drönare som stoppade trafiken hoppas jag de får tag på förövarna och straffar dem riktigt hårt. :mad:

Oavsett orsaken till stoppet kan man ju med bästa vilja i världen inte säga att det var ett lika fint holdingpattern som de har utanför London. Det här ser ju mest ut någon som irrar omkring i luften o_O

Det var en drönare i Bromma kontrollzon.
För tredje gången på en vecka stoppas flygtrafiken till någon av flygplatserna Bromma och Arlanda pga drönare.

Det skulle verkligen behövas ett prejudicerande fall i Sverige där någon fälls och döms till fängelse för luftfartssabotage i samband med flyg av drönare (eller användning av grön laser mot flygplan för den delen). Endast så tror jag medelsvensson får upp ögonen för riskerna de utsätter andra för. Det är bara att tänka sig vad resultatet kan bli om ett flygplan på väg in till Bromma får några kilo metallskrot in i motorn när de passerar Stockholm City. Huvva!!

För första gången någonsin spelas Champions League finalen under stängt tak för att utesluta drönarattacker ...

Toppen