Senaste nytt

Ibland blir det inte som planerat!

011430121

Medlem
För två veckor sedan sökte jag resa till München från ARN det fanns bara jätte dyra biljetter, kollade på avgångar med poäng fanns en plats i Business via ZRH och LX1255 sedan LH 2377 till MUC men inga returer, sökte då från STO och då dök det även upp biljetter med SN hem.
Kollade för någon dag sedan via Expertflyer hur det såg ut med bokningarna, LX1255 hade 6 rader i C och 2 säten obokade, LH 2377 hade 10 rader i C och väldig luftig kabin 2 säten var upptagna.

Bokade Hotell på ARN, @SK989 har ju meddelat om problem med inställda tåg norr om Stockholm, samt så tänkte jag på köerna till säkerhetskontrollen på ARN.
Vaknade med ett pling i telefonen inatt kl 03,00 det var ett SMS från Lufthansa att mitt flyg LH2377 är inställt
Tänkte att jag åker ner med LX1255 så löser sig resten av resan när jag kommer dit.
Efter ca 10 minuter plingar det till igen och återigen Lufthansa att de har bokat om mig till ARN-GOT-MUC avgång 09.10 med SK 151 istället för 06.45 med LX1255 som idag flygs med en A320neo och SWISS trevliga frukost platta, nu blir det en SAS med ATR till GOT och vad jag läst på BC så är polarrullen bort tagen och ersatt med någon Dansk ostfralla, vad det är för måltid GOT till MUC vågar jag inte tänka på.

Några skojfriska här på BC brukar säga att om man vill ha ersättning EU261/2004 skall man resa med mig.
Men jag tror att man skall resa med @fcx till Norge då kan det bli jackpotten i ersättning.
@fcx och jag fick 600€ var på en gemensam resa från USA det är bara att höra av sig om ni vill åka med och ev. få ersättning.

Nu skall det bli frukost på hotellet, kommer tacka två högre makter för den, vår fader och Lufthansa.

@011430121 detta har du förmodligen redan full koll på:
När du anländer GOT för vidare färd till MUC med Lufthansa så har du access till Vinga lounge idag lördag då SAS loungen är stängd lördagar och söndagar.

Last edited:
Nytt SMS men det kunde varit värre.
Me4tleOVPGIV3qyGMySeefYytIsCu2QPev6FO8AKcEW-Q8xUEqSI4fpPxyklhc-fdPoMXwWMcYhSdjpA9ZTr6aV12J8AirMe1UyEk53vZr0yYLhsYSNur_hKv7cSM-RqTafxRMIFPko9GNheFUWumlnd-MscBZRP4cx2fAGx-8-juRQFsyCwUal_CQ=s0-d-e1-ft

Dear customer,

Your flight LH2429 on 04.06.2022 from Gothenburg (GOT) to Munich (MUC) at 12:00 hours has been delayed.

Your new departure time is 04.06.2022 at 12:30 hours.

Please accept our apologies.

Please check in online or on your mobile device before the original check-in deadline.
Bag drop at the airport will remain open correspondingly longer, so you can check in your baggage later.
Boarding also begins later in line with the extent of the delay.
Please note that the gate closes 15 minutes before departure at the latest.

Best regards,
Your Lufthansa Team

Nu är jag på väg till BRU SN2642, nja på väg har bara kommit ut på plattan, det går inte att starta om datorn, så nu har det kommit två ”gubbar” för att titta på problemet
Så här såg det ut när vi skulle borda, men inget så något om detta problem.

Har gott om tid i BRU innan mitt flyg går till BMA
Det är många som från denna flygning skall ansluta till Africa i BRU säger pursern
upload_2022-6-6_10-0-24.jpeg

Herren bredvid mig skall på en konsert med KIZZ I Bryssel i eftermiddag, han är lite upprörd

Idag blir det inte som planerat ingen!
Sitter på Bromma och väntar på att få ombord ingen på OJ461 Kristianstad var ombord och när de skulle starta högermotor gick det inte att få igång den på en SAAB 340 som är 31 år och flyger åt Skåneflyg
Vi var 11 pax ombord, nu skall vi få ny information kl09.00.
Min kollega som jag reser med, hoppas att vi skall få 250€

Säkerhetskontrollen 1 minut tog det

CC7DDA0B-0761-4E76-9F43-5954B4772728.jpeg

Får bli frukost i Caféet
454C8A94-F337-4F19-BF9D-CBDE8DE9EF1A.jpeg

Toppen