Senaste nytt

Iberia bokningsklass?

CJR

Medlem
Hej,

Någon som vet hur man kan se vilken bokningsklass man får på Iberia? Har kollat på Iberia, ITA Matrix och Google Flights, men lyckas inte finna det.

Iberia presenterar alternativen i Business som Optima, Comfort och Flexible. Jag vill ju veta om det är J, C, D eller R, I

//CJR

Tror inte det finns någon bra möjlighet förrän du får kvittot från Iberia. Är ganska säker på att det är samma klass i alla alternativ Optima, Comfort och Flexible (i likhet med Finnair). Det är bara tilläggsbeställningar.

Det är prisnivån på Classic (?) som avgör vilken bokningsklss det är. Jag brukade jämföra priserna på siten med vad Matrix sa för klass för priset som låg närmast. Har för mig att det stämde ganska bra.

• Gilla
Reactions: CJR
Nej, minst sagt svårt att se innan köp vad det blir för klass.

Så kanske samma bokningsklass på tex detta flyg ARN-TFS? Skulle ju kunna boka skarpt för att se då Flexible är 100% återbetalningsbar.

1751729445988.png

Jag skulle säga att det är I-klass på de där biljetterna (oavsett typ). Baserat dels på vad ITA Matrix säger och att Iberia säger att det 8 platser finns kvar i bokningsklassen. Det stämmer överens med I enligt ExpertFlyer

1751745270153.png

• Gilla
Reactions: CJR
Du har nog rätt! Som jag brukar säga, man blir aldrig fullärd som jet-setter.

Hade deras Flexible gått som J, C, D hade det varit grymt bra för att kreditera Finnair Plus för att uppnå Platinum (Emerald).

Toppen