Senaste nytt

Hyrbil tyskland försäkringar?

FF#1

Medlem
Håller på att hjälpa en vän att hyra en bil 4-5 dagar i tyskland.

Vi klickade runt lite och hittade att Hertz kampanjen med Eurobonus var rätt prisvärd ( Även med tanke på att man kanske inte får några poäng och får bråka....)

Hur är det med försäkring på hyrbilar där?
Hyran kostar 264€ för 5 dagar med "Standard" protection, sen om man vill ha "Full coverarage" så ska de ha 638€, saftigt påslag.
Brukar inte bry mig så mycket om sånt här då jag har täckning via Amex och HB Platinum för självrisker.
Men hur kan det vara sånt fett påslag?
Standard Protection borde väl inkludera det man verkligen behöver och så får man hoppas på att inget händer?
Kanske läge för han att uppgradera sitt AMEX Gold till Platinum.... :)

1724043944122.png

airac

Medlem
Håller på att hjälpa en vän att hyra en bil 4-5 dagar i tyskland.

Vi klickade runt lite och hittade att Hertz kampanjen med Eurobonus var rätt prisvärd ( Även med tanke på att man kanske inte får några poäng och får bråka....)

Hur är det med försäkring på hyrbilar där?
Hyran kostar 264€ för 5 dagar med "Standard" protection, sen om man vill ha "Full coverarage" så ska de ha 638€, saftigt påslag.
Brukar inte bry mig så mycket om sånt här då jag har täckning via Amex och HB Platinum för självrisker.
Men hur kan det vara sånt fett påslag?
Standard Protection borde väl inkludera det man verkligen behöver och så får man hoppas på att inget händer?
Kanske läge för han att uppgradera sitt AMEX Gold till Platinum.... :)

Visa bifogad bild 156090
Leta upp samma hyra hos Hertz själva, då kan ni klicka vidare till detaljer. SAS använder ju bara en förmedlare som inte erbjuder någon egen försäkring så vid jag vet. Vill man ha sinnesro och hyr ibland så tipsar jag om sunnycars https://www.sunnycars.de/deen/
De har ofta rimliga priser och komplett försäkring ingår genom dem (du måste dock eventuellt ligga ute med självrisken en stund).

Toppen