Senaste nytt

Hvordan bruke bonuspoeng (finnair)?

LasseH

Ny medlem
Hei,
jeg har gullkort via Finnair og samlet opp en del bonuspoeng. Problemet er at jeg reiser business 2x i året og det er nok til å beholde gullkortet. Hvis jeg tar ut bonustur (som 1 av 2 årlige turer) mister jeg gullkortet... noe jeg ikke ønsker.

Så hvordan kan jeg bruke poengene "smartest", og beholde gullkortet?
  1. Hvordan kan jeg bruke opp ca. 160.000 poeng på andre ting enn flyreise?
  2. Kan jeg oppgradere til First Class (BA for ex.) når jeg bestiller via Finnair, med bonuspoeng?
    1. eller oppgradering med andre selskap
//På forhånd takk for tips som kommer inn. LasseH

Jag antar att du inte vill resa med Finnair, eller ta me någon på dina resor? Det är väl uppgraderingar som ger mest värde.

Om jag tolkar dig rätt, så får du 100.000 poäng per år? En tanke, som bara du vet on det ger dig värde, är att byta 150.000 poäng mot 50.000 statuspoäng, bli Platinum och därmed OneWorld Emerald för ett år. Detta kan vara en bra investering, om du reser med OneWorld utöver det du reser med Finnair. Du får också då två longhaul upgrade vouchers till Finnair (kanske inte av betydelse för dig?)

Inga intressanta resemål som Finnair har?

Jag har aldrig bokat award-flyg för Finnair-poäng, men har för mig att man kan få ok värde för Finnairs egna mål (t.ex. Dubai räknas som Europa), men OneWorld awards är sämre värde. Finns inga uppgraderingar för andra OneWorld flyg heller, vad jag vet.

Hoppas du får fler tips!

Du behöver 165000 poäng för att flyger första klassen med AA eller BA enkel till Nordamerika.

På OW finns inget som *A-uppgraderingen. Bara uppgraderingen på AY-flyg.

Toppen