Senaste nytt

Hur tidigt kan man checka in på Malaga (AGP) när man flyger med SAS?

Qraze

Medlem
Ska flyga hem från Malaga (AGP) med SAS.
Tänkte besöka SALA VIP lounge.
Har SAS självincheckning och bag drop där så man kan komma igenom säkerhetskontrollen redan fyra timmar före avgång?
Tråkigt att komma dit och så få vänta tills personal finns på plats.

Ska flyga hem från Malaga (AGP) med SAS.
Tänkte besöka SALA VIP lounge.
Har SAS självincheckning och bag drop där så man kan komma igenom säkerhetskontrollen redan fyra timmar före avgång?
Tråkigt att komma dit och så få vänta tills personal finns på plats.
Nope. Ingen bagdrop eller automat. Incheckningen öppnar 3 timmar innan. Har du tur kanske det går att checka in om det är öppet för något flyg till Köpenhamn eller Oslo exempelvis. Det har jag dock inte provat själv men det kanske någon annan har?

Sen är det ju Priority Pass eller liknande som krävs för loungen också men det kanske du har koll på.

Last edited:
Nope. Ingen bagdrop eller automat. Incheckningen öppnar 3 timmar innan. Har du tur kanske det går att checka in om det är öppet för något flyg till Köpenhamn eller Oslo exempelvis. Det har jag dock inte provat själv men det kanske någon annan har?

Sen är det ju Priority Pass eller liknande som krävs för loungen också men det kanske du har koll på.
Tack för grymt snabbt svar. Japp, koll på tillgång till lounge.
Ska se om det finns några avgångar i anslutning till vår som man kanske kan slinka med i. Är ju hemresa så spelar ju ingen större roll om bagaget kommer fram dagen efter. :D

Såhär gick det...
Gick inte att ställa sig i kön för flyget som gick något tidigare till Köpenhamn och incheckningen började två timmar före avgång.
Fick ändå lite tid i loungen men hade gärna haft lite mer tid där istället för att sitta på Starbucks och vänta. :)

Såhär gick det...
Gick inte att ställa sig i kön för flyget som gick något tidigare till Köpenhamn och incheckningen började två timmar före avgång.
Fick ändå lite tid i loungen men hade gärna haft lite mer tid där istället för att sitta på Starbucks och vänta. :)
Det var sämre än jag minns det men bra med återkoppling så att öppningstiden finns nedskriven!

Toppen