Kaoset på Arlanda gör att man ska vara där så tidigt som möjligt, dvs 3 h innan avgång, men hur ser det ut på Bromma? Flyger med Brussels 17:30-flight i veckan och undrar hur tidigt jag behöver vara på plats. Flyger business och ska checka in bagage.
"Knappt några pax" eller "inga köer" stämmer inte riktigt enligt min erfarenhet senaste tiden. Brysselflygen, Gotlandsflygen o Skåneflygen går fulla. Jag flög till Bryssel i tisdags och incheckningen gick snabbt, ingen före i businesskön (ett par sällskap i kön till ekonomiklass) medan kön till säkerhetskontrollen tog 10-15 min, det finns ingen fast track. Jag var där en timme före avgång och det räckte gott.Bromma har ju knappt några pax så inga köer heller. Normal tid räcker bra.
Tack för info. Fick du tillgång till BRA:s lounge när du flög business med SN?"Knappt några pax" eller "inga köer" stämmer inte riktigt enligt min erfarenhet senaste tiden. Brysselflygen, Gotlandsflygen o Skåneflygen går fulla. Jag flög till Bryssel i tisdags och incheckningen gick snabbt, ingen före i businesskön (ett par sällskap i kön till ekonomiklass) medan kön till säkerhetskontrollen tog 10-15 min, det finns ingen fast track. Jag var där en timme före avgång och det räckte gott.
"Knappt några pax" eller "inga köer" stämmer inte riktigt enligt min erfarenhet senaste tiden. Brysselflygen, Gotlandsflygen o Skåneflygen går fulla. Jag flög till Bryssel i tisdags och incheckningen gick snabbt, ingen före i businesskön (ett par sällskap i kön till ekonomiklass) medan kön till säkerhetskontrollen tog 10-15 min, det finns ingen fast track. Jag var där en timme före avgång och det räckte gott.
Att det inte är kaos på Bromma såsom på Arlanda är en sak, men att det skulle vara "nästan inga pax" och "inga köer" som du skrev är inte den bild jag har av Bromma senaste tiden.Alltså, det går flyg från Bromma, och klart det kan vara lite folk. Men det är ju knappast att jämföra med kaoset på Arlanda.
Loungen var stängd när jag var där...Tack för info. Fick du tillgång till BRA:s lounge när du flög business med SN?