Ny som SAS Gold. Ska till Arlanda imorgon och undrar om man kan gå in på SAS lounge (SAS flyg) 6 timmar innan om man stannar mindre än 3 timmar? Flyttar sedan vidare till Pontus för middag.
Det där är olika vad jag förstår på hur man har tillgång till loungen. Jag kom dit en gång där de som var före mig i kön hade köpt tillträde, de blev nekade då det var mer än tre timmar till avgång och draken sa att om man köper tillträde så gäller tre timmar före avgång. Jag som gick in som EBG kom in med mer än tre timmar till avgång. Nu vet jag inte om den regeln hittades på av draken just då men det är en datapunkt i alla fall.De där tre timmarna som det skrivs om ibland här gäller inte alls i SAS loungerna, iaf inte i nuläget som en allmän regel. Har aldrig nekats inträde om jag kom tidigare än 3 timmar innan avgång - och när man väl är inne i loungen finns det ingen som kollar hur länge man har befunnit sig i loungen. Det är ingenting som förväntas av dig heller - att du avlägsnar dig på egen hand efter max tre timmar.
Ja och det välkomnar man så klart som EBG/EBD, att de hanterar det så. Man ska inte kunna betala 300kr eller vad det nu är, och sedan kröka 6 timmar i loungen.Det där är olika vad jag förstår på hur man har tillgång till loungen. Jag kom dit en gång där de som var före mig i kön hade köpt tillträde, de blev nekade då det var mer än tre timmar till avgång och draken sa att om man köper tillträde så gäller tre timmar före avgång. Jag som gick in som EBG kom in med mer än tre timmar till avgång. Nu vet jag inte om den regeln hittades på av draken just då men det är en datapunkt i alla fall.
Det är helt korrekt enligt de officiella reglerna.Det där är olika vad jag förstår på hur man har tillgång till loungen. Jag kom dit en gång där de som var före mig i kön hade köpt tillträde, de blev nekade då det var mer än tre timmar till avgång och draken sa att om man köper tillträde så gäller tre timmar före avgång. Jag som gick in som EBG kom in med mer än tre timmar till avgång. Nu vet jag inte om den regeln hittades på av draken just då men det är en datapunkt i alla fall.
Har för mig jag läst det någonstans jag med.Det är helt korrekt enligt de officiella reglerna.