archiebunger
New member
Min period är från 1 november-31 oktober. Vill nå minst Guld i denna period. Går perioden att flytta så vore det perfekt. Kalenderår vore att föredra.
archiebunger skrev:Man kan väl inte bli värvad till EBG? Vore ju lättare att behålla Guld än att skaffa det!Klicka för att utvidga...
Det var det jag tänkte men är inte så insatt i andra program. Jag gick med i Aegan innan jag skulle till Kreta Heraklion. Men det fick bli det onämnbara bolaget till Chania istället. Passade bättre tidsmässigt.Budgetresenär skrev:Måste det var ett Eurobonus Guldkort? Det finns andra guldkort inom Star Alliance (läs Aegean Miles & Bonus Guld) som är betydligt lättare att flyga ihop.Klicka för att utvidga...
Jag hänger inte riktigt med. Man behöver väl 50 flygningar för att uppnå guld? Eller en massa poäng.Magnus_K skrev:Du gör 4-6st T&R flygningar till södra delarna i Europa och sedan är du hemma.Kostar ca 10-14000 för kalaset.Klicka för att utvidga...
Ja. Du behöver 50 000 poäng. Hur?Magnus_K skrev:Precis och det jag angav är alternativet med poäng.Klicka för att utvidga...
Kanske ska tillägga att det avser SAS Plus-biljetter. De billiga SAS Go-biljetterna ger inte lika mycket poäng.Magnus_K skrev:Flyg till Spanien exempelvis över dagen så får du 10K poäng.Gör det 5 dagar efter varandra och du har guldKlicka för att utvidga...
Enligt tabellen är det Norden-Spanien 4000 poäng. Och hem igen. Det blir 8k. Eller är det något annat jag missar?Magnus_K skrev:Flyg till Spanien exempelvis över dagen så får du 10K poäng.Gör det 5 dagar efter varandra och du har guldKlicka för att utvidga...