Senaste nytt

Hur många poäng får jag för min bokning på Best Western?

Jönsson

Medlem
Tycker nog att BW är så gott som någon annan hotellkedja i just Skandinavien. I många städer kan faktiskt BW ha de bästa fastigheterna. I andra länder kan det dock skifta rätt mycket i kvalitet.
 

olo

Medlem
Nja, det stämmer inte riktigt. Växlingskursen är mycket riktigt fast, men den uppdateras en gång i månaden efter aktuell kurs.

För närvarande gäller dessa kurser.

1 USD = 8.749 SEK
1 USD = 6.661 DKK
Det var som tusan, då måste de ha ändrat det i samband med att de gick över till det globala BWR. När skandinavien hade ett eget program inom BWR så var 7 SEK = 7 NOK = 1 USD, vilket var lite speciellt då 1 NOK = 1,25 SEK, på den tiden.
 

jerixon

Medlem
Jag har inga problem heller med att bo på Best Western i Norden.
Mycket bra hotell många gånger och trevliga lägen.
Jag bor absolut inte lika mycket som förr men blir ett gäng nätter per år :)
Kommer faktiskt så snart CCC är klar för året (Räknar med att det är det innan sommaren) Börja lägga mer nätter på BW.
Dock är problemet tycker jag att Club Carlson i mitt fall haft mycket bättre erbjudanden så som dubble poäng osv som dragit mig till deras kedja senaste 2 åren även när CCC var klart.
 
Det tråkiga är att de riktigt bra erbjudanden oftast bara gäller om man är bosatt i nordamerika... Har ofta sett dubbla poängkampanjer eller halva poängpriset på frinätter på den amerikanska hemsidan men som boende i europa så får man inte registrera sig för de kampanjerna :(
 

jerixon

Medlem
Bokar alltid allt på Amerikanske sidan. Och alltid funkatmed de billiga hotellnätterna. Bokade NYC hotell för 10k natten i höstas :)

Det tråkiga är att de riktigt bra erbjudanden oftast bara gäller om man är bosatt i nordamerika... Har ofta sett dubbla poängkampanjer eller halva poängpriset på frinätter på den amerikanska hemsidan men som boende i europa så får man inte registrera sig för de kampanjerna :(
 
Toppen