Senaste nytt

Hur länge är British Airways Avios giltiga?

Alf

Medlem
Hur länge räcker poäng en om man har ett BA MasterCard ?

Poängen (Avios) räcker enligt vad som gäller för BA Exekutive program, dvs 36 månader om man inte har någon aktivitet på kontot.

Du får dock vara glad om du lyckas få in dina intjänade poäng på BA MC kort. Något struligare kort har jag aldrig haft. Vi klagade här på hur Entercard hanterade BA Visa kort. Det var en dröm mot hur Resurs lyckas hantera nuvarande MC kort hos BA. Enbart att de extra poängen vid anskaffning av kortet var ett halvtidsjobb innan poängen satt på BA kontot.

Jag håller just nu på att köra en rond mot Resurs som administrerar kortet om saknade 3000 poäng från kortköp som skulle gått in i slutet på juli. Har ringt 8 gånger och skrivit två mejl om ärendet. Inget har hänt, trots att man lovat återmatning och feedback. Jag har skickat in loggar av mitt BA konto, inget hänt. En sämre kundtjänst än vad Resurs har får man leta efter.

Får jag bara in mina 3000 poäng på kontot kommer jag att säga upp kortet på direkten. Just nu vägrar jag betala månadsavgiften. Detta satt långt inne med ett långt samtal med deras chef. Men det är ju ganska enkelt, uppfyller inte Resurs sin del av avtalet gör inte jag det heller.
 

ymmot123

Medlem
Jag har nu Miles and more via resurs och det fungerar perfekt . Får se Hur det går med British.




Poängen (Avios) räcker enligt vad som gäller för BA Exekutive program, dvs 36 månader om man inte har någon aktivitet på kontot.

Du får dock vara glad om du lyckas få in dina intjänade poäng på BA MC kort. Något struligare kort har jag aldrig haft. Vi klagade här på hur Entercard hanterade BA Visa kort. Det var en dröm mot hur Resurs lyckas hantera nuvarande MC kort hos BA. Enbart att de extra poängen vid anskaffning av kortet var ett halvtidsjobb innan poängen satt på BA kontot.

Jag håller just nu på att köra en rond mot Resurs som administrerar kortet om saknade 3000 poäng från kortköp som skulle gått in i slutet på juli. Har ringt 8 gånger och skrivit två mejl om ärendet. Inget har hänt, trots att man lovat återmatning och feedback. Jag har skickat in loggar av mitt BA konto, inget hänt. En sämre kundtjänst än vad Resurs har får man leta efter.

Får jag bara in mina 3000 poäng på kontot kommer jag att säga upp kortet på direkten. Just nu vägrar jag betala månadsavgiften. Detta satt långt inne med ett långt samtal med deras chef. Men det är ju ganska enkelt, uppfyller inte Resurs sin del av avtalet gör inte jag det heller.
 

Senator

Moderator
Det var det där med rubriker då...

"B a poäng" gör det svårt för någon att förstå, samt söka efter senare. Så jag har ändrat rubriken så den är sökbar samt någorlunda förståelig vad frågan handlar om.

MVH,
Moderator
 
Last edited:
Toppen