Senaste nytt

Hur intjäna SJ Prio poäng?

intuition

Medlem
Undrar två saker om att tjäna prio-poäng!
1. Finns det andra sätt än biljetter och spend på mastercardet att tjäna poäng?
2. På deras mastercard-sidor står det "10-30p per 100kr". Vad är det som ger 10, 20 resp 30 p? Är det baserat på vilken nivå du har (vit, grå resp svart) eller är det något annat?
 
2. På deras mastercard-sidor står det "10-30p per 100kr". Vad är det som ger 10, 20 resp 30 p? Är det baserat på vilken nivå du har (vit, grå resp svart) eller är det något annat?
Precis. Vit ger 10p/100kr, grå 20p och svart 30p

Vad gäller punkt 1 kan jag inte komma på nåt annat, förut fick man 300 poäng per natt på Scandic men tror inte det finns kvar, kanske finns nån annan kedja som ger poäng
 

airac

Medlem
SJ Prio är direkt spend-baserad, så det är tunt med alternativ intjäning. Mastercard brukade (vet ej om det fortfarande är så) ge statuspoäng! Det är alltså hyfsad lätt att uppnå/behålla svart status, som ger fri byte av avgång på resdagen i mån av plats. Gratis standby på billigaste biljetten med andra ord, dock bara för medlemmen själv.
 

intuition

Medlem
Hittade följande lista på sj.se och det verkar vara en heltäckande lista (och inte bara exempel). Jag tänkte att de kanske skulle ge poäng för köp hos diverse partners de har, men det verkar helt fokuserat på rabatter i stället.

Samla poäng

Du kan tjäna SJ Prio-poäng på flera olika sätt:
  • Köp en resa där SJ kör hela eller delar av sträckan.
  • Köp SJs periodbiljetter eller Movingobiljetter på sj.se eller i appen.
  • Handla mat och dryck i bistron ombord på tåget.
  • Bo på First Hotels.
  • Använd SJ Prio Mastercard när du köper din resa och för dina övriga inköp.
 

flierman

Medlem
Jag har Svart kort och lyckas man komma upp i det så är det hyfsat lätt att behålla då man får 30 % poäng på allt man köper, jag tycker det är en riktigt sjysst deal om man åker tåg då och då.

Förmånerna kanske inte är så vilda men lounge och billigare poängpris i 1 klass gillar jag.

Ska bo på First hotel strax och där ska man bli uppgraderad med grå/svart nivå så ska se om det går.
 

rsimon

Medlem
Bumpar denna tråd.

Glöm ej att kolla era individuella erbjudanden under Mina sidor på SJ Prio.
För mig låg där flera erbjudanden med extra poäng: 2 st koder för 3 000 extra poäng och 2 st koder för 2 000 extra poäng. Giltiga året ut.

Dessutom en 25% rabattkod för en resa.
 

Dawes

Medlem
Bumpar denna tråd.

Glöm ej att kolla era individuella erbjudanden under Mina sidor på SJ Prio.
För mig låg där flera erbjudanden med extra poäng: 2 st koder för 3 000 extra poäng och 2 st koder för 2 000 extra poäng. Giltiga året ut.

Dessutom en 25% rabattkod för en resa.
Bumpar denna tråd.

Glöm ej att kolla era individuella erbjudanden under Mina sidor på SJ Prio.
För mig låg där flera erbjudanden med extra poäng: 2 st koder för 4 gånger extra poäng och1 st kod för 4 000 extra poäng. Giltiga året ut.
Någon som vet om dessa extrapoäng räknas som statuspoäng?
 
Toppen