Tidigare kunde man se hur många nivåpoäng varje biljett gav på SAS hemsida. Det kan man inte längre. De har dock en tabell:
www.sas.se
Jag vet att man kan använda sig av Awardplanner, men då behöver man veta bokningsklass. Hur gör ni för att hitta bokningsklassen?
När jag flyger med andra Skyteam-bolag, exempelvis KLM, så kan man använda sig av nedan uppgifter:
www.sas.se
och räkna ut sträckan med GCMap.com. Men vid kontakt med KLM så säger det att det inte går att få reda på bokningsklassen under beställningsflödet på deras hemsida. Så frågan blir även här: Hur gör ni för att hitta bokningsklassen?
Som exempel:
Intjänade Bonuspoäng = Avstånd i engelska mil x [avståndsmultiplikator + bokningsklassmultiplikator + (avståndsmultiplikator x bonuspoängbooster) ]
Intjänade Nivåpoäng = Avstånd i engelska mil x [avståndsmultiplikator + bokningsklassmultiplikator]
För långdistansflyg hos KLM i Premium Economy så har du bokningsklass W och S med avståndsmultiplikator 100% och bokningsmultiplikator 25%.
SAS
När jag flyger med andra Skyteam-bolag, exempelvis KLM, så kan man använda sig av nedan uppgifter:
SAS
Som exempel:
Intjänade Bonuspoäng = Avstånd i engelska mil x [avståndsmultiplikator + bokningsklassmultiplikator + (avståndsmultiplikator x bonuspoängbooster) ]
Intjänade Nivåpoäng = Avstånd i engelska mil x [avståndsmultiplikator + bokningsklassmultiplikator]
För långdistansflyg hos KLM i Premium Economy så har du bokningsklass W och S med avståndsmultiplikator 100% och bokningsmultiplikator 25%.
Premium Economy | W, S | 100 % | 25 % |