Senaste nytt

Hur få upp poängen och ligga kvar på premium?

Elmer

Medlem
Första bonusresan avklarad och definitivt blodad tand. Jag har ett premium och ett platinum. Min sambo satt i amexkarantän under ett år. Men då gjorde jag misstaget att låta min sambo bli extrakortsinnehavare till ett Amex platinum innan resan i december för lounge access. Tanken var att vi skulle uppgradera från eb premium till elite men då innebär det att sambon inte kan hoppa på kampanjer och få poängen eftersom han räknas som en kortinnehavare trots att det ej är huvudkort eller eurobonus det rört sig om?

Behöver verkligen komma upp i poäng och har inga i min krets att värva. Tips?

Samt finns det någon crash course i detta på forumet? Inser att jag kan väldigt lite om bla statuspoäng eftersom det tog en evighet att ens förstå hela eb-karusellen. Och då tror jag att jag inte ens fått med mig hälften.

För den som är intresserad gick första bonusresan i biz för fyra till Thailand t/r. Vi unnade oss bland annat några dagar i bkk på Waldorf astoria. Bästa (och dyraste) hotellet jag bott på och endast värt alla rekommendationer! Vi använde två vouchers. Nu har vi en voucher precis innan december och ska jobba ihop till nästa voucher. Men poängintjöningen kommer att gå segt då vi ej har större köp planerade.

Hur gör/tänker ni andra?

Vet att det är en lång tråd men mycket tips här på att tjäna poäng.
SAS Webshopping

Även köp av presentkort till ”alla” dina inköp via https://www.saseurobonusshop.com/se/ kan ge väldigt mycket poäng även om du får gå via Zupergift för många affärer. Behövde exempelvis ny ugn nu i mellandagarna så köpte presentkort till Elgiganten för 15k och fick 7500 poäng extra förutom poängen via Amex kortet.

Toppen