Senaste nytt

Hur bokar man eurobonus award till Japan på bästa sätt?

xz0781

Medlem
Även om man har lyckats få visum till Japan så ser det svårt för att inte säga omöjligt att få till en poängresa i Business just nu. Lufthansa, SAS, LOT m.fl. verkar ha pausat resorna dit. Gissar att den längre Putin-flygvägen gjort det olönsamt.
Ser på SAS Star Alliance-sidan platser LHR-via USA eller Canada till Japan men det går aldrig att boka hela vägen från Stockholm. Nån som sitter inne på ett tips?

Nu är jag inte insatt i frågan men om det nu är så att det inte finns Star Alliance-flygningar med "normal" rutt, borde man inte kunna argumentera för att resvägen via USA/Kanada är "den rimligaste rutten". Jag menar om det inte finns andra vägar så är det väl den rimligaste? :)

Nu vet jag som sagt inte hur det ser ut med Star Alliance-flygningar till Japan för tillfället, det kanske finns flygningar, men bara en tanke.

Det finns iaf bokningsbara awards ARN-FRA-ZRH-NRT på måndag 28 mars i business. Nu har jag dock inte kollat om Swiss faktiskt flyger sin ZRH-NRT-rutt, om de inte gör det så lär det ju bli problem.
Precis som du indikerade så finns LHR-JFK-HND både på måndag och tisdag nästa vecka, men morgonflyg från London, så skulle behöva åka dit kvällen innan. Kanske kan det öka chansen att få igenom allt på en bokning åt "fel håll" genom att först boka LHR-JFK-HND online och sen ringa in och lägga till ARN-LHR. Annars i värsta fall kanske boka ARN-LHR separat.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen