Senaste nytt

Hur boka biljett med stop over?

ante_77

Medlem
Jag har ett litet problem men mina biljetter, eller närmare bestämt, avsaknad av biljetter.
Startdestination UME och slutdestination PUS

Jag vill inte hålla på med flera olika biljetter utan helst en kopplad biljett.
Grejen är det att jag vill flyga UME-ARN-BKK-PUS och det samma på vägen tillbaka.
Får jag mig 24t i BKK så spelar det ingen roll.

Finns det någon sida där man kan välja var man vill mellanlanda?
Gillar inte alls att man inte kan sy ihop sin resa som man vill.

Vad är problemet? Använd multicity hos något flygbolag (tex Lufthansa) så kan du ju själv välja hur länge du vill stanna i Bangkok. Om du inte får till det är det bara att ringa och boka.

Det är helt korrekt att det inte finns någon sida där man kan sy ihop sin resa helt fritt (det kan bli väääldigt komplext) men det där är ju en rätt trivial rutt.

Uniteds sida sög och kände inte till att Luftwaffe hade den möjligheten.
Jag tackar för tipset och glider in på den sidan tillsvidare.

Det funkade inte då inte Luftwaffe flyger mellan BKK-PUS....eller nåt

Antingen ringer du bolaget du vill resa med och får dem att boka det då eller så får du köra med typ Expedia (vilket jag helst personligen skulle undvika). Thai lär väl ha störst chans att boka det online av flygbolagen då de bör flyga de längsta sträckorna.

prova flights.google.com , se nedan min test slumpval datum i Februari, med google flights så kommer det upp lite olika boknings alternativ när sökningen och dina val är gjorda, i detta fall kan klicka vidare att boka med Expedia eller precis som nämnts ovan att ringa Thai och boka.

Jag använde google flights för min bokning med Etihad med stop på vägen ut och hem och det gick sedan att klicka sig vidare från google flights direkt till Etihads hemsida och boka, det gick dock inte att hitta samma routing direkt på Etihads hemsida.

Lycka till.

49303-5ebdff04dee6a637922cf2db8d439d4a.jpg

Attachments

• Screen Shot 2016-12-23 at 8.34.24 AM.png
    Screen Shot 2016-12-23 at 8.34.24 AM.png
    170,8 KB · Visningar: 171
Tror bara Thai och Korean (av nätverksbolagen) trafikerar BKK (Bangkok, Thailand) - PUS (Gimhae Busan, Sydkorea)

Kan vara därför du har svårigheter.

Tror bara Thai och Korean (av nätverksbolagen) trafikerar BKK (Bangkok, Thailand) - PUS (Gimhae Busan, Sydkorea)

Kan vara därför du har svårigheter.

Ja, det hade varit trevligt om staralliance.com hade gett oss en möjlighet att fixa detta.

Google ordnade dock detta ganska utmärkt

Toppen