Senaste nytt

Hur 0p blev 2500p plus 250EUR och hotell

jumbooze

Medlem
Hej,

Tänkte dela med mig en liten reserapport om hur saker kan bli bättre när man lärt sig saker här på BC.
Jag hade från början bokat en biljett som gav 0 eurobonus poäng med Brussels Airlines då jag behövde en enkelbiljett BRU-CPH och den var klart billigast (70EUR).

När jag satt i Loungen damp det ner ett SMS från Brussels Airlines om att de sökte frivilliga att bli ombokade på flyg följande dag och erbjöd 250€ + hotell.

Gick till gaten och anmälde mitt intresse då jag inte hade något planerat följande dag.
Fick vänta tills alla gått ombord och fick sen tumme upp, de behövde min plats.

Jag fick sedan gå till servicedisken där jag blev ombokad via FRA dagen därpå med Lufthansa.
Fick även taxivoucher och bokning på Crowne Plaza för natten där jag även fick middag (valfri rätt från barmenyn + en öl).

Tog en chansning när jag checkade in och visade mitt IHG Platinum kort som ID, tjejen matade in numret på bokningen (än så länge visar den sig som non-qual rate man kan ju inte få allt :) )

Så summasumarum jag fick 250€ i handen, hotell och middag, flyg med LH 2x Y klass så det blev 2500 EuroBonuspoäng istället för 0.
På det stora hela kände jag mig nöjd med utfallet. Kanske skulle jag ha skrivit upp något på rummet för att se om det triggat en "riktig" stay.

Ibland blir det mera rätt när det blir ändringar under resans gång ;D
// Jumbooze

Toppen