Senaste nytt

Hur är läget på Arlanda på morginen just nu...

Erik P

Medlem
Hej,

Ursäkta om jag missat uppdatering om läget på Arlanda, men tänkte höra hur det ser ut om man ska med SAS 0820 till Italien nästa vecka? Om det är tre timmar som gäller, eller om det ordnat till sig?

Bonusfrågan är om någon åkt till Italien sista tiden och vet om man behöver gå till check-i för att visa intyg för sig och barn även om man bara har handbagage?

Hej,

Ursäkta om jag missat uppdatering om läget på Arlanda, men tänkte höra hur det ser ut om man ska med SAS 0820 till Italien nästa vecka? Om det är tre timmar som gäller, eller om det ordnat till sig?

Bonusfrågan är om någon åkt till Italien sista tiden och vet om man behöver gå till check-i för att visa intyg för sig och barn även om man bara har handbagage?
Har du fått boardingkort i appen så kan du gå direkt till gaten utan att passera checkin.

Lånar tråden. Ska till NYC och får ej checka in via appen. När bör man vara på plats en helg? Flyget går 10.25 från ARN och SAS rekommenderar en att vara på plats 3 timmar i förväg. Är Gold och flyger Plus så har tillgång till Business-check-in.

Hur är trycket en helgmorgon?

Strax före klockan 6 nu på lördagsmorgonen är det på ”SAS sidan” kö ut i stora hallen passagerarna står i 4 led enligt Swedavia appen skall de ta 24 minuter på den sidan och 22 minuter på andra sidan
Vi som hade möjlighet att gå i Fast Track var i kö ca 10 minuter

Fast track på D-sidan tog igår vid 6-tiden (dvs samtidigt som @011430121 gick igenom på F-sidan) cirka 5 minuter. Lite smågrinig personal gjorde INTE att det gick snabbare. Incheckningsområdet var lätt kaotiskt (troligtvis beroende på en stor charterkärra (Sunclass A333) som upptog halva hallen kändes det som)

Tisdag morgon på T5 vid 07.00 så var det ingen kö till incheckingsdiskarna (Business/Plus/Guld). Ca 7 min kö i fast track i säkerhetskontrollen mot Pir F. Ingen extraordinär kö för icke prio passagerare.

Toppen