Senaste nytt

Hotelltips på Manhattan

ssh9721

Medlem
Är övertygad om att det finns en tråd men lyckas inte hitta den när jag söker, får gärna lägga detta inlägg där om det finns en sådan tråd.

Söker som rubriken säger tips på bra hotell på Manhattan, även om det är ett tag kvar till avresa. Gärna nära Times Square/Midtown.

Planen är att vi ska vara där 9 nätter, budget upp till 4000 kr per natt men har ni billigare tips välkomnas så klart det också. Frukost är inget krav men nice to have, däremot avbokningbart utan kostnad, helst med betalning vid vistelse.

Är inte i behov av lyx så länge det är helt, rent och känns säkert, vilket inte alltid kan vara den enklaste kombinationen.

Hard Rock Hotel och Motto by Hilton Times Square är två bra hotell jag bott på senaste året. Båda ligger ett par minuters gångväg från Times Square. Små rum (som brukligt i området) men rent och snyggt. De ligger mitt emot varandra på samma gata och området kändes säkert. Hard Rock upplevdes något bättre med lite större rum men också lite dyrare. Frukost ingick tyvärr inte i något av dem.

Nattpizzaslice på Little Italy Pizza på gatan utanför rekommenderas med en öl eller två innanför västen.

Varit nöjd med Westin Times Square (ett par kvarter därifrån). Med status ingick frukost och rejäl uppgradering - men bör landa inom budget även utan det. Med uppgradering ovanligt stora rum för att vara NYC/Midtown.

Oberoende av var du bor så kolla skillnaden i pris på rum-med-frukost vs att bara köpa till frukost på plats. Överväg det senare, och så tar du frukost på hotellet bara ett par av dagarna, och går ut på stan för en klassisk NY bagel och/eller amerikansk diner-frukost de övriga dagarna.

MSocial Times Square kan jag rekommendera (bott där två gånger, senast för ett par veckor sedan). Snabba hissar, lagom stora rum, trevligpersonal i reception och bar. Trevlig terrass med utsikt ner mot Times Square. Frukost ingår inte (kostar 30USD per person om man köper det på plats) men det finns ett café mitt emot hotellet som har rimliga priser och bra utbud.

Underlättar att veta när på ett ungefär det är då stor skillnad i pris. Om över julen så betydligt dyrare än om i februari till exempel.
Just i NYC finns det ju fin-fina bagelställen som funkar alldeles utmärkt (i vårt tycke) som frukost. Exvis Liberty Bagel. Därför kanske inte frukost lika nödvändigt som andra städer.
Status på någon hotellkedja kan underlätta också om man kan få uppgradering.

Reaan kommmer inte ske förrän i slutet av augusti, så gott om tid att leta boende. Som ett par nämnt, kanske värt att kika på ett par hotell för variation. Frukost som att inget måste, hr inte jag det vid tidigare besök, dock nu länge sedan så behöver lite färsk inspiration.

Toppen