Senaste nytt

Hotelltips med "beach-feel" i närheten av Sydney?

troligt

Medlem
Hej!

Sitter och försöker sy ihop det sista inför vår ev. resa redan nu i januari.

Vi kommer bo 9 nätter i Sydney, och 4 av dem är inbokade på Intercontinental via en kombination av gratisnätter och Ambassador Voucher.

De resterande 5 nätterna är idag inte inbokade, men vi önskar gärna bo någonstans mindre "mitt i smeten" och närmare någon trevlig strand. Vi kommer inte hyra bil. Närhet till strand, relax och en schysst pool ligger högt upp på listan.

Prismässigt så verkar det extremt dyrt överallt i Januari, men vi önskar gärna landa på under 2500kr/natt i snitt för ett dubbelrum om det går.

Vi har Hilton Honors Diamond, Best Western Diamond, Accor Gold, IHG Platinum Ambassador, Discovery Platinum.

Vi har tidigare inte varit i Sydney (eller Australien för den delen) så vi har inte jättemycket att gå på utöver internet och tips, men just nu lutar det åt antingen;

• Crowne Plaza Coogee Beach
  • Novotel Sydney Manly Pacific
  • The Sebel Manly Beach

Är det någon som har erfarenhet av endera av ovan hotell och vill dela med sig, alternativt om ni har andra förslag som inte är superlångt bort för oss att ta oss till från Sydney utan bil så är vi idel öra!

Tack på förhand!

Manly är riktigt fint och passar perfekt om man vill ha beach-feeling trots att det bara ligger en kort färje-tur från Circular Quay.

Har bott på Novotel i Manly som jag definitivt kan rekomendera, vill du ha ett lite mer "budget"-alternativ kan jag rekomendera Manly Beach Hotels - Manly Paradise Beachfront Motel & Apartments som är ett lägenhetshotell som ligger bredvid Novotel vid stranden. Samma fina utsikt, helt ok pool, dock ingen restaurang eller liknande (finns dock många i området som även serverar frukost). Är även promenadavstånd till den lite lugnare stranden Shelly beach, om man inte gillar vågorna vid Manly Beach.

Det slutade med att vi bokade 5 nätter på Crowne Plaza i Coogee Beach, men vi besökte också Manly Beach. Prismässigt var Crowne Plaza Coogee och Novotel Manly rätt identiska.

Läget på de båda hotellen var också rätt liknande, om än på olika stränder.

Poolen vid Crowne Plaza var helt ok (på bilder så ser det ut som att de hade mer plats för solstolar/parasoll, men då vi aldrig var vid poolområdet på Novotel så vet jag inte med säkerhet), och vi hade en stor balkong på Crowne Plaza med suveränt utsikt. Rummet var helt ok rum (även om badrummet kunde varit större), men hotellet i sin helhet kunde fräshas upp lite. Frukosten var över förväntan.

Manly Beach hade större utbud av butiker och restauranger, men det blåste mer där än vad det gjorde i Coogee upplevde vi. Nu var vi på bägge ställen under en begränsad period, men jag upplevde det som att både ställena fungerar bra om man ville ha en lite beach-feel som kontrast till Sydney.

Toppen