Senaste nytt

Hotelltips i närheten av Los Angeles Convention center

Maja

Medlem
Jag ska förhoppningsvis till LA och delta i Adobe Max även i år. Behöver därför ett hotellrum helst på gångavstånd till Los Angeles Convention center från 3-6/11, alt även till den 7/11.

Hilton som jag föredrar p.g.a. min diamantstatus (troligen halkat ner till guld dock i november), verkar dock inte ha mycket att hänga i julgranen sett till detta område.

Så ett rent och fräscht hotell med tillgång till wifi. Inga delade badrum etc. Vad har ni för tips?

Har tittat på Hotel Indigo, men det drar iväg ganska rejält i pris och verkar redan nu som om det är svårt att få till en bokning där då det verkar vara rätt uppbokat redan nu. IHG verkar inte gå att matcha överhuvudtaget heller vad jag kan läsa mig till. Är Diamond select hos BW också om det kan underlätta något, men min känsla är att jag inte har mycket för det just i downtown LA.

Så tar tacksamt emot hotelltips. Rummet måste vara avbokningsbart då inget är klaffat och klart än.

Stämmer att IHG inte matchar, du kan dock köpa ambassador status för 200$ och då blir du automatiskt Platinum.
Bor du på InterContinental så är ambassador det som ger dig garanterad rumsuppgradering.
Finns ett IC några hundra meter från mässan, men det lär inte vara billigt om det är mässa samtidigt.

Finns en rätt stor tråd om InterContinental Ambassador här i forumet som kan vara värt att läsa lite i.

Tack @palmen får kolla in tråden. Frågan är om det är värt $200 för status för max 5 nätters boende. Får fundera och försöka hitta några olika alternativ. Annars får jag göra som sist och hyra bil och köra in till mässan, men hade varit skönt att kunna smita upp på rummet utan att det är minst 1h resa med trafik etc.

Så om det finns andra hotellförslag i LA så tar jag tacksamhet emot dem. Bodde sista natten på H Hotel vid LAX i höstas och gillade det inte. Visst, fina rum, men ljudisoleringen var helt värdelös. Vaknade varenda gång ett plan startade eller landade. :eek: Frukosten tyckte jag inte heller var mycket att hänga i julgranen.

Då frukost inte ingår som den gör på Hilton skulle väl jag säga att det inte är värt det om man bara ska bo 5 nätter. De förmåner man får är inte värda 400 per natt enligt mig.

Stämmer att IHG inte matchar, du kan dock köpa ambassador status för 200$ och då blir du automatiskt Platinum.
Bor du på InterContinental så är ambassador det som ger dig garanterad rumsuppgradering.
Finns ett IC några hundra meter från mässan, men det lär inte vara billigt om det är mässa samtidigt.

Finns en rätt stor tråd om InterContinental Ambassador här i forumet som kan vara värt att läsa lite i.

Jag kan rekommendera IC Downtown, bara något år gammalt så det är väldigt fräscht!

Spontant komponerad recension:
Har bara haft Club International rum då dom enligt beskrivningen ska vara på högre våningar och jag har fått på 62&64 av 65 (högsta våningen med rum om jag läst rätt). Jag har köpt Ambassador status och har därför blivit uppgraderad (Får se nu hur det blir efter ändringen där de istället för uppgradering kan ersätta med $/poäng).

Loungen är sjyst, många sittplatser och långt ifrån full då jag var där.
Frukosten är bra, lite för fin för min smak (Jag gillar IHOP, säger nog det mesta).
”Mellanmålen” är okej, mest torkad frukt om jag minns rätt.
Har inte vart där lunchtid.
Från 16-17 öppnar dom barskåpen, fanns några olika öl att välja på samt vin och sprit om du vill blanda till något (finns ingen bartender).
Bästa med loungen är utsikten tycker jag :D som kompletterar lobbyn, som också den är på våning 70.
Jag skulle nog inte säga att det är värt att lägga till extra kostnaden som loungen kostar. Jag la till för lounge nästa besök då jag gillar att vara på en högre våning :p

Gymmet är riktigt bra, inte bara hotellets gym så kan vara lite folk där men det finns plats.

Jag var nere vid poolen en liten stund och solen finns där även om man får flytta sig då och då när solen blockeras av andra hus.

På taket hittar du västra halvklotets högst belägna ute-bar. Dit kan du såklart gå utan att bo på hotellet om det är av intresse.

Enda negativa är hissituation. Lobbyn är som sagt på våning 70 så man får trängas med folk som ska upp till resturang, bar eller bara dom som åker upp för att kolla utsikten. Förstår inte varför dom inte har en hiss speciellt för bara gäster. Väl uppe i lobbyn får man gå vidare till rätt hissar som tar en ner till rummen.

Jag ska dit igen i början på mars. Har bokat en Club International Suite och hoppas på att bli uppgraderad One Bedroom Club InterContinental Suite, som förra gången. Bokat med mitt Weekend Certificate , som man får som ambassador, och får därför en natt gratis vilket gör just den här bokningen till ett väldigt bra värde :)

Jag är inte van med "fina" hotel och kanske översäljer stället, så gå inte helt på det här jag skriver

Ambassador tråden: Intercontinental Ambassador tråden | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Lista på rumskategorier (1cat uppgradering för Ambassador och 2 för Royal Ambassador)
FlyerTalk Forums - View Single Post - IC Los Angeles Downtown Master Thread

Jag har bott på Luxe , över gatan från LA Live, för två år sen och då var det lite slitet, vet inte om dom har renoverat det sen dess så kanske inte är intressant men läget väldigt bra

Tack för input!

Hotellpriserna skjuter iväg rätt rejält redan nu och att lägga närmare $500 natten känns inte motiverat för mig då jag allt som oftast är på mässan från 7:30 och tidigare kvällen var väl 21, men allt vanligare med 22-00. Så Någon lounge lär jag inte hinna hänga i och poolen lär jag aldrig hinna se skymten av. Gymmet får jag skippa helt den här resan, blir enormt många steg på stegräknaren ändå så lite motion får man allt av att bara traska runt på mässan också. ;)

Hotel Indigo LA Downtown var jag på fest på deras takterass (har jag för mig, minnet är lite suddigt...) och där ligger rummen på $360 + tax per natt.

IC LA Downtown ligger på $569,05 + tax så det är helt utanför min budget.

Mässpriserna är inte att leka med när man betalar ur egen ficka...

Vidgar min förfrågan till prisvärda och bra hotell med bra bilförbindelser till La Live... :eek::rolleyes:

Bodde en natt på Crowne Plaza Los Angeles Harbor Hotel. Inget hotel jag skulle rekomendera, utifrån ditt krav på rent och fräscht, men just för att komma in till downtown så var det smidigt. Hotellet låg nära påfarten till I110 och väl uppe på den så var det bara raka vägen och det tog det inte mer än 20-30 min innan jag parkerat bilen i Downtown, men då var det lite trafik.
Ser att det finns ett Best Western och Double Tree i San Pedro så med dina statusar kanske dom kan vara något av intresse

Toppen