Senaste nytt

Hotelltips - Bangkok flygplats

fcx

Medlem
Söker tips på bra hotell för transfer i Bangkok. Landar vid midnatt och ska vara tillbaka på flygplatsen vid 9 dagen efter, så smidig resa till/från är viktigt. Betalar helst inte mer än 1500 kr.

Söker tips på bra hotell för transfer i Bangkok. Landar vid midnatt och ska vara tillbaka på flygplatsen vid 9 dagen efter, så smidig resa till/från är viktigt. Betalar helst inte mer än 1500 kr.
Le Meriden eller vad det heter vid golfbanan var riktigt bra och grym frukost.
Problemet är att transfer till hotellet måste beställas i förväg och går 1 gång i timmen. Vet inte hur sent de hämtar dock.

Vi bodde på Novotel Suvarnabhumi Airport. Tror det var ungefär det priset du nämner. Gratis shuttle till flygplatsen 5min eller gå själv 10min. Smidigt och enkelt.

Vi bodde på Novotel Suvarnabhumi Airport. Tror det var ungefär det priset du nämner. Gratis shuttle till flygplatsen 5min eller gå själv 10min. Smidigt och enkelt.

Jo, det var mitt förstahandsval men 2400 SEK för en natt kändes lite blodigt. Kanske blir att bränna lite poäng eller nåt.

Om du har checkat in väskan hela vägen till din destination, kan du också stanna på airside och bo på Miracle Transit Hotel.

Miracle Transit Hotel OFFICIAL WEBSITE | Bangkok 3-star Hotel

8 timmars paket kostar ca 100-120 EUR.

Det är helt klart ett alternativ, men jag är långt ifrån säker på att jag ens kan checka in hela vägen, än mindre skicka väskan hela vägen.

Jag har bott på Suvarnabhumi Suite Hotel Near Suvarnabhumi Airport 3 ggr. Brukar inte kosta mer än typ 4-500SEK för ett deluxe rum.
Fungerar utmärkt för en natt.
Transport kostar 100THB med deras shuttle enkel väg.

Tack, det där lät helt OK som ett alternativ om man bara vill sova en stund.

Le Meriden eller vad det heter vid golfbanan var riktigt bra och grym frukost.
Problemet är att transfer till hotellet måste beställas i förväg och går 1 gång i timmen. Vet inte hur sent de hämtar dock.

Samlar du poäng i Marriott så är väl detta ett givet val. Det tar typ 15-20 min att ta sig dit. Har bott där med en natt när min flight till KUL gick vid 6-tiden på morgonen. Taxin borde kosta mindre än 200 THB, med tanke på att det kostar mellan 300-500 in till stan beroende om dom slår på taxametern eller inte.

Toppen