Senaste nytt

Hotell som statuslös i Mexico City - 3 pax

Janne V

Medlem
Hej,

Detta är ett av mina sämre områden. Hotell.
Jag och två medresenärer är på väg till Mexico City, alla är vi statuslösa på hotellkedjor.
Behöver tips och råd av er som är bättre på detta område, och även kanske har tips på Mexico city.

Vi efterfrågar egentligen pool på hotellet för att kunna inta lite D-vitamin och kunna ta ett bad.
Frukost och lounge mer ett plus än måste.
  • Är mitt EBG värt något för att matcha mot status innan bokning på någon kedja?
  • Vart bör man / vart bor man säkert i Mexico City?
  • Hur får man till en bokning med 3 pax i ett rum på bästa sätt? Direktkontakt med hotell känns säkrare än bokningsformulär.
Har läst @Jonas C tråd där det ges många tips om staden. Många bra uppslag.
Länk

Har säkert missat något men får komplettera.
Tacksam för alla tips!
 

chazzie

Medlem
Jag bodde på Sheraton Maria Isabel på Plaza de la reforma alldeles vid "Frihetsängeln" Angel de la indenpendencia vilket jag tyckte var ett bra läge och ett säkert hotell i välrenomerad kedja. Kanske inte det billigaste, men jag kände att tryggheten i ett "finare" hotell vägde upp min sinnesro.
 

Jönsson

Medlem
Hej,

Detta är ett av mina sämre områden. Hotell.
Jag och två medresenärer är på väg till Mexico City, alla är vi statuslösa på hotellkedjor.
Behöver tips och råd av er som är bättre på detta område, och även kanske har tips på Mexico city.

Vi efterfrågar egentligen pool på hotellet för att kunna inta lite D-vitamin och kunna ta ett bad.
Frukost och lounge mer ett plus än måste.
  • Är mitt EBG värt något för att matcha mot status innan bokning på någon kedja?
  • Vart bör man / vart bor man säkert i Mexico City?
  • Hur får man till en bokning med 3 pax i ett rum på bästa sätt? Direktkontakt med hotell känns säkrare än bokningsformulär.
Har läst @Jonas C tråd där det ges många tips om staden. Många bra uppslag.
Länk

Har säkert missat något men får komplettera.
Tacksam för alla tips!
Radison matchar väl så vitt jag förstår fortfarande mot eurobonus.
Maila statusmatch@radissonhotels.com med en kopia av ditt EB-kort.
Finns ett Radison i Mexico City men jag misstänker att de saknar pool.

Annars kan du ju alltid börja satsa på någon fast track när du ändå ska bo. Tex med Hilton. Några av dessa erbjudanden har ger Hilton Gold direkt, som du sedan får behålla om du bor ett antal vistelser på tre månader. Andra kräver att du bor ett antal vistelser innan du får ditt fast track. Någon här kanske vet vilka erbjudanden som finns för tillfället. I annat fall kan du ju alltid maila Hilton honors och fråga. Hilton har tre fastigheter i området där Hilton Reforma ligger bäst till geografiskt. De har pool på taket.
 
Toppen