Senaste nytt

Hotell i Guangzhou, Kina

lillemannen

Medlem
Vill ha hjälp med att hitta ett smidigt hotell i Guangzhou 23-25/11 då jag gör en MR med
Skyteam / China Souther Airlines för att säkerställa FBG i år.

Har aldrig varit i Guangzhou och har egentligen bara typ 30 h innan jag flyger vidare. Tips vad att göra och plats önskas. Eller är det kanske bäst att jag bor nära flygplatsen?

Innehar Guld elr högre i SPG, Hilton, Accor, Carlson

Jag bodde för ett år sedan på Hilton Tianhe i centrala Guangzhou. Hotellet var nära
nog nybyggt med en, i mitt tycke, förnämlig frukost. Blev uppgraderad till Exec Floor
men utnyttjade inte deras lounge. För mig var läget det viktiga då det bara var 3-4
kvarter till järnvägsstationen (för tåg till HongKong). Provade även på deras middags-
buffe som var helt OK. Skulle gärna bo där igen !

Guangzhou Downtown Hotels - Hilton Guangzhou Tianhe - Canton Fair Hotels

Hmm, Guangzhou, här har jag varit i typ ett halvt år totalt men 97-99 så jag är inte helt up to date :D

Ta en tur på pärlfloden.
Ta en tur till Sun Yat-sen Memorial Hall.
Shopping på Beijing road.

Mattips kommer senare...

Vem taggade mig här?

Kan rekommendera Sofitel Sunrich i Guangzhou. Hotellet är 2-3 år gammalt. Bodde där för ett år sedan och servicen var mycket bra. Frukosten var bland det bästa jag ätit på ett hotel med ett fantastiskt utbud.
Jag hade ett Luxury room med stort panorama fönster på 25:e våningen. Rummet var mycket fräscht och runt 58 kvm stort. Även inbyggd TV i spegeln på toaletten :)
Hotellet ligger i Tianhe district.

Kan rekommendera Sofitel Sunrich i Guangzhou. Hotellet är 2-3 år gammalt. Bodde där för ett år sedan och servicen var mycket bra. Frukosten var bland det bästa jag ätit på ett hotel med ett fantastiskt utbud.
Jag hade ett Luxury room med stort panorama fönster på 25:e våningen. Rummet var mycket fräscht och runt 58 kvm stort. Även inbyggd TV i spegeln på toaletten :)
Hotellet ligger i Tianhe district.
Sunrich, nu till extrapris:
Sofitel Privates Sales
+ accor ger dig lounge om det finns med de nya reglerna

Tackar för förslagen!
Då kommer jag med en fråga till. Hur besvärligt är det att ta sig på måndagmorgon till flygplatsen från ex Sofitel i centrum?

Tackar för förslagen!
Då kommer jag med en fråga till. Hur besvärligt är det att ta sig på måndagmorgon till flygplatsen från ex Sofitel i centrum?

Vet ej. Själv åkte jag buss från Zhuhai till Guangzhou, därefter tåg till Hong Kong. Men tror det är cirka 40-45 min med taxi till flygplatsen.

Toppen