Senaste nytt

Hotell/Flyg till F1 helg i Budapest 2021?

Hej alla,
Följt forumet massor av år och tog äntligen tag i att bli medlem för att bidra men även ställa frågor och få er expert hjälp.

Förhoppningsvis blir det publik till F1 i Budapest då jag precis köpt biljetter men har någon förslag på ett bra hotell för en ensam-resenär? Polaren hinner inte få vaccinet(båda doserna) tyvärr. Jag kollar just nu på Hotel Clark

Och sen, hur f.. åker man smidigast dit? Hade bokat flyg med Norwegian som nu blev ändrade tider där hemresan blev flyttad till innan racet :( ! Vill ju åka direkt/snabbt från Sthlm men LH verkar vara enda alternativet med mellanlandning i FRA

Välkommen @Fresh Prince till forumet
Jag reste mycket på Budapest för några år sedan, jag skulle välja LH Group, i pandemin tider vet jag inte hur de flyger.
Om man vill så kan man flyga till Wien och ta tåget till Budapest, en dag att turista i Wien är inte fel
Hilton West i Budapest brukar jag bo på, även Radisson har ett hotell som kan rekommenderas.
Det finns många genuina restauranger i Budapest, men du kanske har varit förut i Budapest och tittat på F1
När går tävlingen?

Tack tack!
Aldrig varit i Budapest innan och har biljetter Fre-Sön(30 Juli - 1 Aug). Så jag hade tänkt åka Tors - Sön(sen kväll)/Mån(tidig morgon).
Tågresan måste jag kolla in och om det är smidigt samt passar så är det definitivt ett alternativ.

Hilton Westend är numer ett Crowne Plaza. Det var bra när det var Hilton iallafall, ej provat sen de bytte.
Jag ber verkligen om ursäkt, viste inte att de hade stängt ner det Hilton
Det finns ett Hilton fortfarande med det ligger på fel sida av floden enligt mig.
Ett annat hotell som jag tycker är trevligt, dock inte medlem i någon kedja är https://sv.hotels.com/ho209421/?pa=...0&SYE=2&q-room-0-children=0&q-room-0-adults=2 hittade inte deras hemsida så tyvärr hotels.com, trevligt läge, bra frukost, trevlig personal.

Tack, jag ska kolla upp det också! Helst vill jag hitta ett med en nice rooftop att kunna sitta uppe och ta en drink eller två på kvällen.

Jag ber verkligen om ursäkt, viste inte att de hade stängt ner det Hilton
Det finns ett Hilton fortfarande med det ligger på fel sida av floden enligt mig.
Ett annat hotell som jag tycker är trevligt, dock inte medlem i någon kedja är https://sv.hotels.com/ho209421/?pa=...0&SYE=2&q-room-0-children=0&q-room-0-adults=2 hittade inte deras hemsida så tyvärr hotels.com, trevligt läge, bra frukost, trevlig personal.

Inget att be om ursäkt för. Såg det själv av en slump för ett par dagar sen. Håller med om att det på andra sidan Donau ligger knepigt till - om än vackert och i en ”historisk miljö”. Nästa gång provar jag sannolikt Kempinski eller Corinthia.

Jag har bott 2 gånger på Intercontinental vilket jag tyckt varit bra med utsikt över floden och slottet.
Dock var jag där sista gången bara för en fotbollsmatch (24tim) vilket blev lite för lite tid på hotellet kontra vad det kostade att bo på hotellet.

Tyvärr är många av de bästa hotellen fullbokade under F1 helgen. Nu vet jag inte hur de gör detta Covidår, men normalt sett bor väldigt många av teampersonalen inne i stan då det är nära och smidigt.

Så tillgängligheten denna helg är något begränsad.

Vi bodde på MGallery senast.

Toppen