Senaste nytt

Hoppa av tidigare, Widerøe

v00peter

Medlem
Antar att det behandlats i någon annan tråd, men jag lyckas inte hitta, så jag får skriva en ny...
Jag har tänkt flyga med Widerøe från Tromsö till Hammerfest uppe i Nord Norge. Om jag bokar en resa från Tromsö till Hammerfest med Widerøe så kostar det 3 900 det aktuella datumet. Flyget gör bara ett kort stop i Hammerfest och fortsätter sedan till Söröya. Om jag istället bokar en resa från Tromsö till Söröya via Hammerfest, dvs samma flyg, men jag flyger till slutdestinationen så kostar biljetten 700 kr. Skulle ni säga att det är möjligt att boka flygning till Söröya, men att man hoppar av redan i Hammerfest? Skulle det gå att hoppa av till och med om jag har incheckat bagage?

Antar att det behandlats i någon annan tråd, men jag lyckas inte hitta, så jag får skriva en ny...
Jag har tänkt flyga med Widerøe från Tromsö till Hammerfest uppe i Nord Norge. Om jag bokar en resa från Tromsö till Hammerfest med Widerøe så kostar det 3 900 det aktuella datumet. Flyget gör bara ett kort stop i Hammerfest och fortsätter sedan till Söröya. Om jag istället bokar en resa från Tromsö till Söröya via Hammerfest, dvs samma flyg, men jag flyger till slutdestinationen så kostar biljetten 700 kr. Skulle ni säga att det är möjligt att boka flygning till Söröya, men att man hoppar av redan i Hammerfest? Skulle det gå att hoppa av till och med om jag har incheckat bagage?

Det är daglig rutin för Wideroe att leta efter passagerare som av misstag stiger av för tidigt. Brukar vara hårt arbetande Polacker, Filippinare ute på fälten eller lite allmänt vilsna asiatiska turister som missar det här momentet med mellanlandningen.
Med den prisbilden du hänvisar till förstår jag att det är lockande att trixa med biljetten men om du avviker tidigare i HFT, utan incheckat bagage, är det högst troligt att det leder till försening och eventuella kostnader för flygbolaget.
Kan tillägga att redan innan sista passageraren, för aktuella stoppet, klivit av flygplanstrappan så har återstoden som väntar kvar i planet räknats in och blivit rapporterat till markpersonal som är redo att leta eventuellt saknade passagerare.

Toppen