Senaste nytt

Hong Kong Express eller Hong Kong Airlines?

Något av dem att föredra mellan Phuket och Hong Kong och varför? Economy är planen....

Jag flög med HK express samma sträcka förra året och tycker det var helt ok. Lågprisbolag absolut, men tycker dom är bättre iaf än ex. Ryanair och Wizzair. Kommer även flyga med dom mellan Tokyo och Hong Kong i höst igen :) Inte flugit med Hong Kong airlines däremot så kan inte jämföra.

• Gilla
Reactions: joa
Dom är ungefär lika dåliga, HKExpress känns mer budget igenom hela processen med extra betalningar för allt osv. Men när du väl sitter i planet så är i genomsnitt HKExpress plan nyare/fräschare. De HK Airlines jag flugit har varit rätt slitna plan, dock med lite mer benutrymme än HKExpress.

Överlag så är det buss i luften på båda bolagen, givet korta sträckor och att priset ofta är hälften mot Cathay landar de ofta i att man tar dessa bolag.

Flög HKExpress till Tokyo nyligen, en av få saker som störde mig var att incheckning i Tokyo var extremt långsam. Kändes som man behövde vara på flygplatsen 45 min tidigare än man normalt är där för att de inte skulle bli stress.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: joa
Valde Cathay Pacific till Phuket. Gratis käk, bättre flygtid, bagage ingick, slutade inte orimligt många kroner över motsvarande på HK Express alt HK Airlines.

Toppen