Senaste nytt

Hjälp till förslag för first first

Fredrik_

Medlem
Hej,

Behöver ta mig ned till Bsngkok nästa sommar och tänkte därför att det vsr ett ypperligt tillfälle att bränna lite poäng. Behöver dock lite inspiration och hjälp.

1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
2. Var är din destination? Bangkok
3. När vill/behöver du resa ut? 27 juli tidigast
4. När vill/behöver du komma hem? Komma hem till GOT senast 17 augusti
5. Hur länge vill du vara borta? 14-18 dagar
6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
7. I vilken kabinklass?
* First (helst first)
* Business
8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star alliance
9. Vad är din budget? (per person) 190 000 eurobonus poäng + 2-4-1 voucher för två
10. Vad är det viktigaste för dig?
Så mycket första klass på så många bra bolag som möjligt (att försöka omboka till lufthansa 14 dagar innan på utvägen hade varit perfekt.
11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Gärna flera stopp för att maximera antalet första klass resor.

Tror inte du har så mycket val för optimering av First här.
Troligtvis är det GOT-FRA-TYO-BKK som är det som är bäst ur First synpunkt, eventuellt kanske det går att få till något med GOT-FRA-ICN-BKK också.

Jag skulle försöka boka något liknande
GOT-FRA-TYO-BKK på utresan där du bokar ANA First till Tokyo om du kan hitta (väldigt sällan det släpps två platser) eller något i Business. Till Bangkok så flyger du Thai First, har för mig det finns 3 flighter per dag man kan välja på.

Hemresan skulle kunna se ut så här:
KUL-SIN-CGK-BKK-"Europa"-GOT
Här startar du inte i Bangkok utan kör en Open Jaw med start i Kuala Lumpur, då får då ta dig själv till Kuala Lumpur på något sätt.
Från Singapore åker du First med Singapore Airlines och sen upp med Thai till Bangkok i business och vidare med Thai First till något ställe i Europa innan ett sista hopp till Göteborg.

Om jag kommer ihåg rätt tar ANA bort First på sträckan TYO-SIN under nästa år så den går tyvärr bort men hade annars varit en bra flight att utnyttja.

När jag tittar lite på era datum ser det dock allt annat än ljust ut att hitta first till Tokyo från Europa, så ni får kanske nöja er med att boka detta i business så länge och sedan hoppas på att kunna ändra till Lufthansa First.
Hitta First med något annat än Air China på era datum ser rätt svårt ut över huvud taget, hittar Munchen-Bangkok med Thai för 2 pers 31a juli om det skulle kunna vara ett alternativ.

Tack för ditt svar! Mycket hjälpsamt, verkar lite tufft att hitta så mycket men får ha lite koll eller överväga någon annan period.

Toppen