Senaste nytt

Hjälp med Wifi på SK935 [LIVE]

Problemet är att moderna webbläsare är hårdkodade att ansluta till fler och fler sidor ENDAST över säkra (krypterade) anslutningar, vilket i sin tur helt bryter den här typen av captive-lösningar. Att försöka ansluta till random siter fungerar med tiden sämre och sämre för att komma runt det.

Ett tips är att försöka gå till neverssl.com som är skapad specifikt för detta syfte (och har ett namn som är lite lättare att komma ihåg...)
 

ante_77

Medlem
Sitter på SK935 på väg till SFO och får inte igång wifi på telefonen (Iphone). Trodde Wifi låg nere och pratade med flygvärdinna som sa att det var strul och dom försökte återstarta systeme. Det var för en timme sedan och nu har jag iaf fått igång det på datorn men telefonen vägrar. Har connectat till SASWIFI men när jag går "saswifi.com så får jag bara "Safari kan inte öppna sidan eftersom en säker anslutning till servern inte kunde upprättas". Behöver telefonen för att komma in på mailen.

Nån som har tips?

Slå av VPN
 

Fredah

Medlem
Brukar fungera bra att ansluta till routerns IP-adress, istället för att gå omvägen via tidigare obesökt hemsida.
Detta kör jag också med brukar funka både intra EU och på longhaul.

(Klicka på ”i” till höger om namnet när du anslutit till Wi-Fi och scrolla ner så står router ip copy+paste i valfri browser)
 
Toppen