Senaste nytt

Hjälp med SAS Bonusresa till varm destination?

Hej! Jag har ca 150 000 sparade EuroBonus-poäng samt en 2-4-1 Amex-kupong. Jag och min sambo planerar att resa till något soligt/varmt ställe i slutet av januari, avresa från Arlanda någon gång mellan den 18 - 27. Vi vill bara borta i ca 8 dagar.

Ett resmål vi gärna vill till är Goa i Indien förutsatt att den totala restiden inte överstiger ca 14 timmar. Jag ringde till "2-4-1-bokningen" och frågade men de lyckades inte hitta en enda EuroBonus-resa t o r till Goa under den tiden vi vill resa... Kan det verkligen stämma? På Air Indias hemsida finns det ju flera alternativ.

Hur går jag till väga för att hitta en resa jag kan utnyttja mina poäng till? Vi är flexibla med avresedag och destination. Bara det är varmt och soligt :) Någon som har några tips?? Tacksam för alla råd.

Jag misstänker att det du sett på Air Indias hemsida är vanliga biljetter (som du köper för pengar). Det du är ute efter är award-biljetter. Generellt kan man säga att det sällan släpps fler än max 2 st business-awards per flight, och i många fall inga alls. Givet att det bara är knappt 3 månader kvar betyder det att många platser redan sålts slut. Det betyder däremot inte att hoppet är ute för er januari-resa, speciellt med tanke på att ni planerar att resa efter jul/nyårs-helgerna. Gå in på united.com och sök award-resor (se länk nedan för detaljer). Det är "Business Saver Award" som är bokningsbara med EuroBonus-poäng. Det jag kan se efter en snabb sökning är det verkar krävas minst 2 byten för att ta sig till Goa. Om inte Goa är ett måste finns det med stor säkerhet flera alternativ där ni skulle kunna hitta business awards.

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Hej @Michael Norén!

Länken som postades ovan är en jättebra guide för att själv lära sig att hitta awardbiljetter. Försök med det! Men posta gärna ett nytt inlägg, med följande mall:

• Varifrån vill du börja din resa?
  • Var är din destination?
  • När vill/behöver du resa ut?
  • När vill/behöver du komma hem?
  • Hur länge vill du vara borta?
  • Hur många personer som skall resa?
  • I vilken kabinklass?
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
  • Vad är din budget? (per person)
  • Vad är det viktigaste för dig?
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Så kan vi andra här på forumet, i mån av tid och lust, försöka hjälpa dig att hitta en passande resa :)

Hej! Ditt krav på max 14 timmars restid gör det svårt att komma iväg nån längre sträcka. Enda rutten till Goa som inte diskvalifieras är direktflyget ARN-DEL, och där verkar det inte finnas platser i business på dina datum, finns i ekonomi dock.
Om det är business ni vill åka (?) så får ni räkna med att det inte alltid blir mest raka/snabba rutten, och även då behövs mycket jobb med bl.a. Uniteds sida för att hitta tillgänglighet.
Förutom Indien så är andra tips på destinationer Zanzibar, Seychellerna o Maldiverna, som faktiskt kostar mindre poäng än Indien. Leta efter flyg med Ethiopian, Turkish, Austrian etc via deras respektive hubbar.
screenshot-matrix.itasoftware.com 2017-10-25 20-31-48-045.png

14h är kort eftersom det oftast måste till ett byte för att nå värme från Stockholm med Eurobonuspoäng. Thai till BKK kan gå, Swiss till Miami blir oxo ca 14-15h, men Miami är inte ap-varmt i Januari, mer som bra Svensk sommar.
Dubai med Lufthansa kan gå att hitta.

Toppen