Senaste nytt

Hjälp med Hilton Hotel bokning

Armin

Medlem
Jag behöver hjälp av Hilton Honors experter här :rolleyes: Jag ska nämligen boka 1 rum, Hilton Garden Inn "Queen room with sofa bed" och min fråga är om det räcker att jag bokar för 2 vuxna men vi är 3 vuxna som ska bo i rummet. Med tanke på att "2nd Guest stays free"?
Och hur blir det i så fall med frukosten, ingår den även för den 3e personen?
Jag är Hilton guld medlem.
Tacksam för hjälp :)

Beror på vart i världen du bokar, det är inte så många länder som det kostar extra att ha en 2a person i rummet, vad får du för pris när du väljer 2 pers respektive 3 pers, där ser du ju isåfall om det är någon skillnad i pris, men generellt borde man nog välja 3 om man nu skall vara 3.

Finns redan en tråd med ganska mycket erfarenheter kring detta.

Hilton - 2nd Guest stays free | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Egen erfarenhet är att det skadar aldrig att ringa hotellet och säkerställa att dom tillåter 3 gäster på rummet om du bokar för två (samt även fråga om du kan göra som du tänker).

Beroende på land/lokala regler så har jag kunnat få in 3pers utan kostnad, i vissa fall fått betala för extrasäng, i vissa fall avslag då Max occupancy för ett tvåbäddsrum varit 2 personer.

Det är i Schweiz, och ca 350 kr extra för 3 personer per natt med Hilton Honors Sale utan frukost.

Expect the worst., hope for the best.

Jag skulle skriva i bokningen att ni blir tre boende men att du som HHG bara ska betala (rum) för två.
Räkna med att behöva betala för frukosten för person nr 3.

Eftersom det står att sofa bed finns borde ni inte behöva betala för extrasäng

Toppen