Senaste nytt

Hjälp med första award resa

Hej alla. Har nu lyckats knåpa ihop min första awardresa i augusti :)
Den ser ut som följande. Destination JFK, men helst LAX.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN - CPH SAS C med Boeing 737-700
CPH - GVA SAS C med CRJ-900
GVA - JFK Swiss C med Airbus A330-300
JFK - FRA Lufthansa C med Airbus A380-800
FRA - ARN Lufthansa C med Airbus A320

Undrar om någon har något förslag eller tips på hur jag kan göra resan till GVA lite bättre, så jag slipper stanna i CPH på första delen
Sen om någon har något förslag så jag kan ta mig till LAX, från JFK eller alternativ.

Vilka datum gäller det?
Är ovan redan bokat?

Enligt routemap.staralliance.com är följande platser möjliga att byta på mellan Stockholm och Geneve: Oslo, Göteborg, Köpenhamn, London, Bryssel, Frankfurt, Prague, München, Wien, Zurich, Nice. Kolla vilka möjligheter som finns där via exemplevis United. Finns en tråd, som jag inte kan länk till nu om hur man söker på united.com.

Personligen hade jag börjat kolla Bryssel, Zurich och Wien. Notera att Brussels flyger från Bromma.

Bra början! Håll koll på ex united.com om det öppnar sig alternativa rutter. Om du vill till LAX så kolla hur det ser ut att flyga via en annan stad i Nordamerika (ex New York-Toronto-Los Angeles), det kanske finns stolar om du söker på separata flighter. Min ringa erfarenhet är att Air Canada är ett bra alternativ om man vill till västkusten.

Lycka till!

Hej, japp, den är bokad. VI åker den 6/8 och hem 16/8. Men är flexibla.
Vet hur United funkar, där har jag hittat en del av detta som bokades idag med tallin. Hpn hade dock svårt att hitta annat till GVA än den som e bokad.

Vill helst inte ändra GVA - JFK då jag får prova både Swiss och Lufthansa.
Men hittas något bättre så får man ju ändra.

Om det är något BC gudarna har lärt mig så är det att boka först, fråga/ändra sen och det är inte DU som bestämmer hur du ska åka till din destination :D

Tveksamt om detta är bättre då det involverar två övernattningar på utresan, men vill ni (jag har räknat med att ni är två personer) ta er till LA så går det att flyga ARN-VIE-ZRH-YYZ-LAX på utresan (Austrian, Swiss, Air Canada, Air Canada). Avfärd 5/8, framme 7/8. Övernattning i Wien och Toronto på vägen - i Toronto kommer ni fram 12.00 6/8 och åker vidare på morgonen 7/8, så ni hinner med en dag i Toronto vilket kan vara rätt så trevligt.

Tack, som f***
Inte optimal som sagt men ett alternativ, ska se vad jag kan hitta från JFK eller flygplatserna runtom till tex san fransisco, phoenix, san diego.
Vi vill ju till lasvegas i slutändan och tänker att det går att köra bil från närliggande städer, ca 4 tim då lasvegas verkar svårt att hitta

Behöver ni ta med laptops/tablets? Om ni kan tänka er att flyga 7 augusti istället så går det att flyga Turkish, ARN-IST-IAH-PHX (United economy på IAH-PHX dock) och sen köra från Phoenix (kommer fram rätt så sent till Phoenix, så efter en lång flygresa så är det nog bäst att övernatta där innan man börjar köra mot Vegas).

Tack, nej inget måste, skapar det problem?

Istanbul finns ju med på listan över flygplatser där "laptop ban" gäller till USA, dvs inga laptops/tablets i handbagaget på flighter därifrån till USA.
Turkish verkar ju dock ha hyfsat bra rutiner för detta, så även om ni vill ta med dessa så behöver ni inte checka in dem i vanliga bagaget, utan kan lämna över dem vid gate i Istanbul för säkrare transport och sen få tillbaka dem väl framme i USA. Ni kommer dock inte kunna använda dem under flighten.

Toppen