Senaste nytt

Hjälp med Eurobonus resa Arlanda - Dubai Höstlov 2017

Karl Granath

Ny medlem
Hej allesammans! detta blir mitt första inlägg här på forumet, har dock "smygläst" lite innan och här verkar det finnas en massvis med kunskap om hur man hittar/bokar vettiga bonusresor.

Situationen är denna, Familjen, (2 vuxna & 2 barn) vill till värmen och jag har ca 200k Eurobonus poäng samt x2 4-2-1 AMEX "vouchers" att bränna.

Jag har suttit och sökt på SAS hemsida men hittar inte riktigt någon toppenresa, speciellt då utresa-hemresa bör vara på höstlovet ca 30 okt - 7 nov 2017(ont om resor..)

Resor jag sökt tillgänglighet på är Canarie holmarna samt Dubai, där den senare destinationen verkar vara omöjlig att boka med poäng på sas?

Hittade denna lista i forumdelen, fyller i och hoppas ni har lite tips och trix att bjuda på.

Tack på förhand!
MVH
Kalle
  1. Varifrån vill du börja din resa? Sundsvall / Arlanda
  2. Var är din destination? värme i slutet på oktober / början på November. tex. Dubai / Kanarieöarna
  3. När vill/behöver du resa ut? utresa 27-28-29 oktober
  4. När vill/behöver du komma hem? , hemresa 4 eller 5 November. (höstlov)
  5. Hur länge vill du vara borta? (om du är flexibel med hemresedatum)
  6. Hur många personer som skall resa? 4, 2st vuxna 2st barn, 4 & 9 år
  7. I vilken kabinklass? helst någon plusklass, dock inte superkräsen.
    • First
    • Business
    • Premium Economy
    • Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? star alliance (Eurobonus poäng)
  9. Vad är din budget? (per person
  10. 200k EURBONUS poäng, 2x 4-2-1 vouchers.
  11. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? nej
är eurobonus guld, om det nu skulle spela någon roll..

Det är ganska svårt att hitta Business eller högre för 4 personer, och du är rätt sent ute även om många bolag släpper på fler bonusplatser närmre inpå avresa. Jag föreslår att du kikar på Uniteds sida för bonusresor united.com och provar några destinationer du kan tänka dig.

http://www.businessclass.se/forum/t...alliance-bonusresa-på-uniteds-webbsida.27261/

Jag hittade Abu Dhabi i Business med SAS+AirEgypt, två byten i CPH och CAI. 19h resa från Arlanda...

Dubai via Istanbul men med lååång bytestid.

Jag hade siktat på att skrapa ihop lite fler poäng så det räcker till 4 Pers i Business till USA (220.000) eller Asien (280.000) och bokat med lite framförhållning, t ex Miami med Swiss brukar finnas för 4 Pers om du kikar 6mån framåt.

Tyvärr skulle du nog ha bokat den där resan för ett år sedan. Nu lär det bli väldigt svårt att hitta något vid höstlovet.

På SAS hemsida kan du bara söka bonusresor på SAS-flighter och eftersom SAS inte flyger till Dubai längre går det inte att hitta resor dit. Jag rekommenderar att du tar en titt på den sticky post som förklarar hur man söker awards via United.com istället.

Det finns platser, mestadels med Ethiopian. Syns inte på United, sök med ANA.

27 okt, 2 business + 2 eko
ARN-VIE 18:25-20:40
VIE-ADD 22:50-06:00
ADD-DXB 10:30-15:45
eller ADD-ZNZ 10:20-14:45 bara eko

30 okt, 2 business + 2 eko
ARN-CDG 16:10-18:45
CDG-ADD 22:15-07:15
ADD-DXB 10:30-15:45
eller ADD-ZNZ 10:20-14:45

Går att tråckla sig hem. Verkar vara svårt med platser sista biten till ARN på söndag 5 nov. Ethiopian med långa stopp på CDG / BRU / OSL.

Jag hade sparat mina poäng och siktat på att boka hela familjen i business nästa år/resa. För samma poäng som Dubai kommer du till Zanzibar, Seychellerna eller Mauritius t.ex.

Hej!
tack för alla bra svar, ser ut som att jag väntar lite med att boka resa och satsar på nästa år istället, då hinner jag läsa på ordentligt hur United/ANA fungerar också.
En till fråga, jag har en AMEX 2 för 1 voucher som går ut i december, måste själva resan avklaras i december också? eller går resan att bokas innan vouchern går ut och avklaras i tex april?
MVH
Karl

En till fråga, jag har en AMEX 2 för 1 voucher som går ut i december, måste själva resan avklaras i december också? eller går resan att bokas innan vouchern går ut och avklaras i tex april?
MVH
Karl

Tips i all välmening: Läs på i 2-4-1-tråden här: SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Taget därifrån:

• Amex 2-4-1 voucher gäller för det året man har fått vouchern och för nästa kalenderåret. (Enligt rapporter i forumet verkar vouchern nu vara giltig i 2 år, det är dock inget som officiellt bekräftats ännu).
  • Man kan resa efter att vouchern gått ut, men bokningen måste vara gjord innan giltighetstiden för vouchern gått ut.

Toppen