Senaste nytt

Hjälp kring uppgradering Star Alliance med Eurobonuspoäng

Joakim L

Medlem
Är fullständig novis på bonussystem och poäng, det är knappt så jag fixar att boka bonusresa ;-), så jag testar att konsultera alla experter i detta forum gällande uppgradering.

Jag har en bokning för 4 personer t/r BKK i december, genom Star Alliance där SAS eurobonuspoäng använts som betalning. Bokningsklass X, Lufthansa på utresan och Thai Air på hemresan.

Jag är nyfiken på vilka (om några) uppgraderingsmöjligheter jag har och vad det kostar, i poäng eller kontant om det är en möjlighet?

Och när/hur man får till något sådant på bästa/enklaste sätt? Tel via Tallinn? Via respektive flygbolag, online eller tel? I förväg, hur långt innan? Eller på flygplatsen? Vid gaten?

Tack på förhand!

Du ringer till Tallinn och bokar om till Business om det finns lediga platser som business Awards (I-klass)
Osannolikt att det finns 4 platser i December dock.

Lufthansa går att uppgradera i gate för cash, om det finns platser. Kostar några tusenlappar per person.

Bästa sättet att uppgradera är att bevaka om det släpps bonusplatser i högre klass, och sedan boka om resan till dessa istället.

Lufthansa går att uppgradera i gate för cash, om det finns platser. Kostar några tusenlappar per person
Definitionen av några är lite lös, ska nog vara väldigt överbokat i Ekonomi om de släpper uppgradering till Business billigt.
Färsk datapunkt på Atlantflygning, premium Eko överbokat, 349 EUR för uppgradering från PE till C. Economy erbjöds inget uppgraderingspris.

Definitionen av några är lite lös, ska nog vara väldigt överbokat i Ekonomi om de släpper uppgradering till Business billigt.
Färsk datapunkt på Atlantflygning, premium Eko överbokat, 349 EUR för uppgradering från PE till C. Economy erbjöds inget uppgraderingspris.
Jag fick erbjudandet att uppgradera från Economy till Business från Orlando till Frankfurt för $500. Har också fått "erbjudandet" att uppgradera från Premium Economy till Business från Bangalore till Frankfurt för €1100. Inte lika frestande.

Toppen