Jag missade helt hur nya poängsystemet är strukturerat - förr kunde man direkt se hur många poäng man fick när man bokade resa men förstått nu (tack vare detta forum!) att man måste räkna ut det. Skaffat awardplanner (vilka hjältar!) men är för dum för att fatta och vara helt säker på nivåpoäng - då jag upptäckte lite väl sent att jag måste få ihop ca 13’000 poäng innan 1a juli chansar jag här om någon vänlig skäl kan ge tips på en bokning som skulle ge tex 10k, 13k, 15k nivåpoäng eller liknande. Jag är EBG nivå. Destination/flybolag spelar inte så stor roll - just nu handlar det mer om att säkra nivån…Kan lika gärna vara en ”mileage run” grej där jag bara reser och drar ihop poäng på några flights. Kollade på nån resa ARN till Miami men fattade inte vad jag skulle få i nivåpoäng. Som sagt - vore uppskattat om någon kan ge exempel på en resa som skulle ge 10-15000 poäng (alt två skilda reser som summerar till det) så kan jag utgå från det exemplet - och kanske t.o.m. boka just det… Stort tack på förhand!!