mastermint
Medlem
Hej,
Vi har en resa bokad till NYC om ca 1,5 vecka som är bokad på Eurobonus-poäng och 2-4-1. Som coronaläget är just nu vill vi boka om till våren, men både poäng och voucher har dock gått ut. Enligt
SAS ska vi dock ha rätt att boka om resan iallafall under pandemin.
När vi ringde till SAS idag säger de att de inte kan boka om EB-bokningar som innehåller 2-4-1 utan man måste ringa till 2-4-1 hos Amex på ett 018-nummer. (Det kan tilläggas att vi inte heller har Amex kvar, vilket vi hade när bokningen gjordes).
Vår undran är nu om vi ska hoppas på att SAS ställer in flighten (ev. återbetalning av poäng + voucher), eller om vi ska kontakta Amex och hoppas på att de inte tycker vouchern har "förfallit enligt medlemsvillkoren"??
...Väldigt märkligt för övrigt om SAS inte kan boka om sina egna resor, särskilt när EB-resan i sig är en SAS Plus/Business.
Vad göra?
MVH M/
Vi har en resa bokad till NYC om ca 1,5 vecka som är bokad på Eurobonus-poäng och 2-4-1. Som coronaläget är just nu vill vi boka om till våren, men både poäng och voucher har dock gått ut. Enligt
SAS ska vi dock ha rätt att boka om resan iallafall under pandemin.
När vi ringde till SAS idag säger de att de inte kan boka om EB-bokningar som innehåller 2-4-1 utan man måste ringa till 2-4-1 hos Amex på ett 018-nummer. (Det kan tilläggas att vi inte heller har Amex kvar, vilket vi hade när bokningen gjordes).
Vår undran är nu om vi ska hoppas på att SAS ställer in flighten (ev. återbetalning av poäng + voucher), eller om vi ska kontakta Amex och hoppas på att de inte tycker vouchern har "förfallit enligt medlemsvillkoren"??
...Väldigt märkligt för övrigt om SAS inte kan boka om sina egna resor, särskilt när EB-resan i sig är en SAS Plus/Business.
Vad göra?
MVH M/