Senaste nytt

Hilton, Radisson, Marriott - kreditkort ?

Robert flysas

Moderator
Är det inte konstigt att vi i Sverige inte kan få ett kreditkort hos det eller de hotell vi använder oss ofta av ?? Såg att Hilton finns i bl.a Tyskland som Mastercard men verkade som det bara gällde Tyskland trots Sverige fanns med och ansökan gick från steg 1 till 4 innan sidan ladda om första sidan igen:mad:. Förutom de vi har i Sverige redan, är det helt chanslöst att skaffa dessa Från annat EU land ? :rolleyes:
 

Senator

Moderator
Supply and demand. Så, nej att jämföra den tyska marknaden med svenska (80m mot 10m innevånare) blir kanske inte äpplen mot äpplen?

Skulle vara Intressant att veta hur många HH eller Marriott Bonvoy medlemmar som finns i Sverige. Min gissning mycket färre än det finns till flygbolagen per capita/per program.

Gissar också att det inte finns lokal representation som kan managera detta. Summa summarum tycker inte jag det är konstigt ur en marknadsekonomisk vinkel. För liten marknad helt enkelt.
 

Mr.cake

Medlem
Finns det något fördelaktigt kort man kan söka från Spanien? Försökte söka Marriott Bonvoy Spain credit card, men utan resultat.
 

Robert flysas

Moderator
Supply and demand. Så, nej att jämföra den tyska marknaden med svenska (80m mot 10m innevånare) blir kanske inte äpplen mot äpplen?

Skulle vara Intressant att veta hur många HH eller Marriott Bonvoy medlemmar som finns i Sverige. Min gissning mycket färre än det finns till flygbolagen per capita/per program.

Gissar också att det inte finns lokal representation som kan managera detta. Summa summarum tycker inte jag det är konstigt ur en marknadsekonomisk vinkel. För liten marknad helt enkelt.

@Senator Sant. Men visst vore det trevligt:) En sak som underlättar kunde vara kort för hela Nordiska marknaden t.ex. Då är det en bra grupp som ofta bor på dessa hotell
 

coclol

Medlem
Är det inte konstigt att vi i Sverige inte kan få ett kreditkort hos det eller de hotell vi använder oss ofta av ?? Såg att Hilton finns i bl.a Tyskland som Mastercard men verkade som det bara gällde Tyskland trots Sverige fanns med och ansökan gick från steg 1 till 4 innan sidan ladda om första sidan igen:mad:. Förutom de vi har i Sverige redan, är det helt chanslöst att skaffa dessa Från annat EU land ? :rolleyes:

På den gamle kungens tid fanns det ett Amex Hilton i sverige som man betalade sina Scandic notor med och såklart fick Hilton Honors poäng på varje vistelse. Ett galet bra kort. Men nu finns det ju dessvärre bara ett Hiltonhotell kvar i Skandinavien och två Marriott så det känns tyvärr osannolikt.
 

Atom

Medlem
OT: Varför envisas många med att lägga kortrelaterade frågor i hotellforumen när det finns ett dedikerat kreditkortsforum?

ONT: Som folk redan varit inne på: jag tror de internationella kedjorna har svårt att konkurrera på den nordiska marknaden. Det finns inte så många hotell. Störst underlag har väll Radisson men dessa har ju en del samarbete med SAS. Vill man få poäng på internationella kedjor finns ju Amex korten som ger Rewards poäng.
 

coclol

Medlem
Om Scandic och SJ klarar av att ha ett mastercard så tycker jag nog att Radisson också kunde klarat det.

Kan kan dom nog, det är väl bara ett avtal med typ EnterCard och en integration mellan IT system. Men efter att rezidor "släppte" taget om Radisson och Club Carlson tog över känns det väldigt USA centriskt.
 

Robert flysas

Moderator
Om Scandic och SJ klarar av att ha ett mastercard så tycker jag nog att Radisson också kunde klarat det.


Precis. Märkligt och dessutom finns de runt om i världen. Vore toppen på deras hotell på Gran Canaria t.ex Kostar en del och med poäng blir semestern lite billigare. Fler hotell borde göra detta, inte bara gamle Scandic t.ex. sen är det bara First och Nordic Choice. Nordiska marknaden borde generera många kortmedlemmar som både hotellen o vi tjänar på.
 
Toppen